Burger King boekt goede resultaten

TORONTO – De fastfood-keten laat in het tweede kwartaal van 2022 een omzetgroei zien van 14,6 procent. De wereldwijde omzet van de meer dan 13 duizend Burger King-restaurants bedroeg in deze periode bijna 6,5 miljard dollar. Burger King zorgde zo voor twee derde van de omzet van moederbedrijf Restaurant Brands International (RBI).

Naast Burger King maken ook Tim Horton (koffie), Popeyes (kip) en het eind 2021 overgenomen Firehouse Subs (broodjes) deel uit van RBI.  Bijna 100 procent van de restaurants wordt gerund door franchisers. De inkomsten van het moederbedrijf komen uit royalty’s en advertentiebijdragen van de restauranteigenaren. In totaal haalde RBI hieruit 1,6 miljard dollar aan eigen inkomsten op en bedroeg de concernwinst 346 miljoen dollar.

Thuismarkt
Volgens RBI-ceo José Cil blijven de Burger Kings in de Verenigde Staten achter bij de internationale vestigingen. "We blijven gestage verbeteringen zien in onze Burger King-activiteiten in de VS en zullen begin september de details van ons plan om de groei van de thuismarkt te versnellen met al onze franchisenemers delen”, aldus Cil.

Bron: Out.of.Home Shops