Ahold zakt in dierenwelzijnsonderzoek na fusie | Out of Home Shops

Ahold zakt in dierenwelzijnsonderzoek na fusie

Van de vier Nederlandse bedrijven die werden onderzocht, behielden Unilever (categorie 2) en FrieslandCampina (3) hun plaats en steeg Vion Food van categorie 4 naar 3.

Domino’s
Ondanks de algemene vooruitgang die werd geboekt sinds het eerste rapport in 2012 verscheen, boden 42 van de 99 aangeschreven bedrijven, inclusief Burger King (VS), Domino's Pizza Group (GB) en Starbucks (VS), weinig of geen informatie over hun bedrijfsvoering wat betreft landbouwhuisdieren. Het deel van de bedrijven met een gepubliceerde dierenwelzijnsbeleid is wel toegenomen van 46 procent in 2012 naar 73 procent in 2016. Het aantal bedrijven die doelstellingen hebben omtrent het welzijn van landbouwhuisdieren steeg van 26 procent naar 65 procent.

Trend
De BBFAW is een initiatief van de internationale dierenbeschermingsorganisaties Compassion in World Farming (CIWF), World Animal Protection (WAP) en investeringsmaatschappij Coller Capital. Het onderzoek verscheen dit jaar voor de 5e keer. Geert Laugs, directeur van Compassion in World Farming Nederland (CIWF) zegt: “Nu dierenwelzijn voor consumenten zo belangrijk geworden is, kunnen voedingsbedrijven het onderwerp gewoonweg niet meer negeren. Steeds meer bedrijven leggen verantwoording af; deze trend is niet meer te stoppen.”

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops