Alpro en Van der Valk werken aan plantaardige toekomst

BREDA – Alpro en Van der Valk gaan een samenwerking aan om een plantaardige toekomst te bieden aan hotelgasten in Nederland, België en Duitsland. Vanaf nu biedt de hotelketen plantaardige dranken en alternatieven voor eetzuivel bij de ontbijtbuffetten en koffiespecialiteiten. Met deze samenwerking wil het familiebedrijf het voor gasten eenvoudiger maken om een duurzame en bewuste keuze te maken.

De samenwerking is naar eigen zeggen geen toeval, aangezien zowel Van der Valk als Alpro willen bijdragen aan een wereld waarbij plantaardige voeding een grote rol speelt. Naast de hotels worden ook tientallen restaurants voorzien van plantaardige producten. Het gaat hierbij om Europese Vapiano restaurants die in 2020 na faillissement zijn overgenomen door de hotelketen. 

Green Key
Meer dan de helft van de Van der Valk hotels heeft een Green Key (goud) certificaat, een duurzaamheidskeurmerk voor de toeristische en recreatieve branche in Nederland. Hierbij staan voorop: zuinig omgaan met energie en water, milieuvriendelijk schoonmaken, recyclen en slimme keuzes maken over biologische voeding en producten met een keurmerk. Hier sluit de samenwerking met Alpro bij aan volgens Nick Wohrmann, verantwoordelijk voor inkoop bij Van der Valk: “Met Alpro hebben we een partnership gesloten omdat wij in de markt een toenemende vraag zien van plantaardige voeding. Daarnaast willen wij met ons familiebedrijf onze ecologische foodprint verlagen.”

Voetafdruk verkleinen
De plantaardige voedingsfabrikant wil het publiek tonen dat plantaardig eten de ecologische voetafdruk verkleint en is opgetogen over de samenwerking. Rene van den Cruijsem, commercieel directeur Alpro: “Het maakt ons trost dat een organisatie als Van der Valk ook plantaardige variatie op zuivel in de ontbijtbuffetten en in de koffie plantaardige dranken wil aanbieden. Het bewijst dat een steeds grotere groep mensen een duurzame, gezonde en lekkere keuze wil maken, on the go, op vakantie en bij een business meeting.”

Bron: Out.of.Home Shops