Furieuze supporters dreigden met boycot stadioncatering

FC Utrecht past catering aan na protest van fans

UTRECHT - De stadioncatering van de thuishaven van FC Utrecht ligt onder vuur. Supporters van de voetbalclub uitten al enige tijd hun ongenoegen over het eten en drinken in de Utrechtse Galgenwaard. Pas nadat de supportersvereniging met een boycot dreigde, besloot het bestuur van de club om de catering aan te passen.

De onvrede van de FC Utrecht-fans ontstond nadat het stadion de prijzen met ingang van dit seizoen verhoogde. De club stelde dat de grondstof- en arbeidskosten met 15 tot 30 procent waren gestegen. Dit zorgde voor de nodige tegenstand van de supporters, die al niet erg te spreken waren over de catering.

Boycot
De supportersvereniging liet weten de cateringprijzen meerdere keren te hebben aangekaart bij de club. Pas toen de fans dreigden met een algehele boycot op de clubcatering, besloot het bestuur om in te grijpen. “Naar aanleiding van de feedback op de publiekscatering die FC Utrecht heeft ontvangen, zijn wijzigingen in het assortiment op komst”, liet de club weten. “Naar aanleiding van deze feedback is FC Utrecht samen met cateraar Number 1 Catering aan de slag gegaan.”

Oplossing
FC Utrecht laat nu via een statement op haar website weten de publiekscatering te hebben aangepast met een vernieuwd aanbod en verlaagde tarieven.
De voetbalclub neemt, samen met publiekscateraar Number 1 Catering, het prijsverschil door de hogere kostprijzen op zich.
Edo Keuning, financieel & operationeel directeur van FC Utrecht, zegt de onvrede van de stadionbezoekers te begrijpen. “De impact van corona heeft vorig jaar een groot beroep gedaan op onze supporters en ondanks dat er toen ook prijsstijgingen waren, hebben we die niet doorgevoerd in onze prijzen. Dat betekent dat je dit seizoen een stijging moet inhalen die je vorig seizoen niet hebt doorgevoerd. Uiteindelijk zie ik ook dat de reactie van supporters is dat de prijzen te snel zijn opgelopen”, legt Keuning uit. “Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om samen te werken met een cateraar die zelf ook weer zijn inkooprelaties heeft”, vervolgt Keuning. “Met elkaar kijk je naar hoe nu eigenlijk de prijs wordt opgebouwd en welke kosten iedereen voor zijn rekening neemt. Dat betekent dat we niet alle kosten in de hand hebben. In de keuze om de prijzen nu bij te stellen hebben we ook in het belang van de verbinding met onze supporters gekozen om een stukje lagere magere te accepteren.”
Zowel FC Utrecht als de cateraar was niet bereikbaar voor vragen.

Bron: Out.of.Home Shops

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.