'Nationale Week Zonder Vlees succesvol'

AMSTERDAM - De derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees, die liep van 9 tot en met 15 maart, is volgens de organisatie succesvol afgesloten.

Tijdens de week werden er verschillende acties ondernomen om het initiatief in het oog te laten springen.

Acties
Zo werd de eerste volledig vegetarische KFC geopend in Rotterdam, gaf Albert Heijn de vegetarische schappen roze stickers en introduceerden Lidl en Iglo nieuwe vegetarische producten. Ook in de politiek werd aandacht gegeven aan het initiatief. Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden en ambassadeur van de Week Zonder Vlees, onderstreept dit: "Op verscheidene ministeries zie ik dat aandacht is besteed aan de Week Zonder Vlees. Bij de Ministeries van Buitenlandse Zaken, Defensie, Economische Zaken & Klimaat, Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit en Onderwijs, Cultuur & Wetenschap hebben de bedrijfsrestaurants de afgelopen week een vergroot vegetarisch assortiment aangeboden. Ook op een aantal Nederlandse ambassades werd meegedaan aan de Nationale Week Zonder Vlees.

Bron: Out.of.Home Shops