Sligro ziet omzet fors dalen met bijna 40 procent

VEGHEL – Sligro Food Group voelt als groothandel harde coronaklappen. De onderneming realiseerde over het eerste kwartaal van 2021 een omzet van € 328 miljoen, 38,4 procent minder dan in dezelfde periode het jaar ervoor.

Toen behaalde het bedrijf nog € 533 miljoen omzet. Het gaat hierbij om de omzet van Nederland en België samen. De omzetdaling ten opzichte van het niveau van vóór corona is zelfs 43 procent. Deze reductie is groter dan tijdens de twee lockdown-periodes in 2020.

Coronamaatregelen
Sligro levert aan onder meer horeca, sportverenigingen, stadions, dagrecreatie, bedrijfscatering en evenementen. Deze sectoren lopen al een hele tijd amper vanwege de coronamaatregelen. Eind vorig jaar was de groothandel nog even open voor particulieren, de overheid stak daar echter een stokje voor.

Cashflow neutraal
De groothandel zegt hoe dan ook cashflow neutraal te kunnen blijven handhaven door kostenbesparende maatregelen en steun van de overheid. Ook hebben ze de coronaperiode gebruikt om belangrijke trajecten af te ronden, zeggen ze positie te winnen in de markt en klaar te staan om van het herstel te profiteren in omzet en rendement.

Bron: Out.of.Home Shops