Sterk herstel Heineken in Asia-Pacific

AMSTERDAM – De grote omzetstijging van 27,5 procent van bierproducent Heineken komt voornamelijk van het herstel in de bierverkoop in Asia-Pacific (Zuidoost-Azië en Oceanië). Daar groeide de bierproductie in vergelijking met vorig jaar met bijna 90 procent na het opheffen van de Covid-restricties. In de andere markten was de groei niet hoger dan 3,4 procent. Europe liet de kleinste stijging zien met slechts 1,4 procent.

In het derde kwartaal van dit jaar steeg de omzet naar 9,4 miljard euro, een stijging van 27,5 procent ten opzichte van de zelfde periode vorig jaar. Voor de eerste negen maanden was de stijging  33,4 procent, van 19,3 miljard euro in 2021 tot 25,8 miljard euro dit jaar. De netto winst komt de eerste negen maanden van dit jaar op 2,2 miljard euro uit.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops