Unilever verhoogt bod op GSK niet verder

LONDEN – Unilever’s bod van 60 miljard euro voor GSK’s consumententak werd afgelopen weekend afgewezen. Toch gaven ze maandag (17 januari jl.) aan door te willen strijden voor deze tak. Nu laat de multinational weten het eerdere bod niet verder te verhogen

Deze tak van GSK levert onder andere Sensodyne, Aquafresh en Advil. GSK wees het voorstel van Unilever af omdat het de waarde en toekomstige groei van de consumententak zou onderwaarderen.

Fundamentele waarde
Unilever geeft aan de kennis te hebben genomen van de gedeelde financiële onderstellingen, maar het bod niet te verhogen tot meer dan 50 miljard dollar (circa 60 miljard dollar). Het bedrijf heeft vastgesteld dat deze onderstellingen ‘onze kijk op de fundamentele waarde niet verandert’. Na het afgewezen bod zakte Unilever deze week flink op de Amsterdamse beurs. Unilever zegt strikte financiële discipline te handhaven om met acquisities waarde te creëren voor de aandeelhouders. 

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops