Fabrikanten

Awards - De Classique

Verstegen wint De Classique: ‘We werken met afnemers aan een verantwoorde toekomst’

ROTTERDAM - Vaak zitten sauzen boordevol suiker, iets dat niet helemaal in de trend van bewust eten past. Verstegen introduceerde daarom de Guilt Free sauzen. Nu, jaren na de introductie, zijn deze sauzen niet meer weg te denken uit het out-of-homesegment. Mareille van Noord, marketing manager trade en Femke van de Klundert, innovation en marketing group manager B2B bij Verstegen, reageren op de winst van De Classique.

Cas Smit |

Wat vinden jullie ervan om De Classique te winnen?
Van Noord: “Het is een eer om deze award te mogen winnen. Wij zijn blij om te horen dat de Guilt Free sauzen zo goed worden ontvangen in de markt door onze klanten. Onze Research & Developmentafdeling is altijd op zoek naar nieuwe technieken die aansluiten bij trends en daar zijn de Guilt Free sauzen een goed voorbeeld van.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
Van de Klundert: “We zien een enorme gezondheidsslag in de gastronomie en de toenemende erkenning van de rol van voeding in de zorg. Het kiezen voor gezondere producten maakt een groot deel uit van de toenemende behoefte aan een bewuste levensstijl. Steeds meer mensen zijn hiernaar op zoek, maar willen niet inleveren op het vlak van genieten. De Guilt Free producten sluiten hier naadloos bij aan.”

Wat maakt het winnende product zo uniek?
Van de Klundert: “Het unieke van de Guilt Free sauzen zit in de smaak. Bij het ontwikkelen van deze sauzen stond vast: we doen geen concessies aan smaak. En dat is gelukt! Genieten kan dus verantwoord met sauzen die vrij zijn van declarabele allergenen, MSG en kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Bovendien zijn de sauzen vrij van toegevoegde suikers en zoetstoffen. En toch hebben ze een geweldige smaak.”

Welke stappen kunnen ondernemers zetten om het product nog succesvoller te laten zijn?
Van Noord: “Ondernemers kunnen gasten stimuleren om bewust bezig te zijn met eten. Hierdoor creëer je meer vraag naar dit soort producten. Met de Guilt Free sauzen kan je eindeloos variëren door het maken van diverse gerechten, verwerkt in een maaltijd of juist als toevoeging aan stukje vlees, vis, kip of groenten.”

Van de Klundert: “Ondernemers zijn altijd welkom om vragen te stellen of als ze op zoek zijn naar meer inspiratie en tips. Verstegen deelt graag haar culinaire kennis om zo samen met afnemers naar een verantwoorde, smakelijke en duurzame toekomst te werken.”

Wat is de toegevoegde waarde van dit product voor de categorie?
Van de Klundert: “Bij het ontwikkelen van nieuwe oplossingen staan lekker, gezond, inspiratie, verleiding, vers, duurzaam, smart en kwaliteit centraal. We maken grote stappen om vet, zout en suiker tot een minimum te reduceren en voegen ook geen kunstmatige geur-, kleur- of smaakstoffen aan onze producten toe. Hiermee proberen we zo goed mogelijk antwoord te geven op de vraag vanuit de markt. Het winnen van De Classique laat zien dat waar wij in geloven, ook echt waarde toevoegt voor de gebruiker.”

Juryrapport: 
"De Guilt Free sauzen van Verstegen zijn producten die echt een duurzame bijdrage leveren aan een beter milieu. Daardoor is het concept een meerwaarde voor de branche."