Horeca

Yoghurt Barn wordt YB en wil internationaal

UTRECHT – Yoghurt Barn wijzigt zijn naam in YB. De naamswijziging moet volgens de yoghurtketen onder andere deuren openzetten voor nieuwe markten en landen.

Het bedrijf zegt dat de focus op duurzaamheid steeds groter wordt en daarmee ook de overgang naar plantaardige producten. Met de naamswijziging zeggen zij bovendien dichtbij hun herkomst te blijven.

Verantwoordelijkheid
Oprichters Wouter en Esther Staal steldden tien jaar geleden als doel om gezond eten toegankelijk te maken en biologische zuivel de standaard te maken. Ook wilden zij verantwoordelijkheid nemen. Nu de plantaardige ontwikkelingen in de markt elkaar zo snel opvolgen, is het mogelijk om deze ambitie flink aan te scherpen, aldus YB. “Met YB laten we onze herkomst duidelijk zien, maar maken we de weg vrij voor internationale uitbreiding, een plantaardige focus en groei in nieuwe kanalen. Alles wat we nieuw doen is 100 procent plantaardig, terwijl we onze huidige dertien Barns zo snel mogelijk omzetten zodra de producten het qua smaak en beleving toestaan. En als het er niet is, dan ontwikkelen we het zelf”, zegt Wouter Staal. Tegen Out.of.Home Shops zegt hij dat half augustus er een nieuw bericht naar buiten komt met meer informatie over nieuwe kanalen, en na de zomervakantie over nieuwe landen. 

Bron: Out.of.Home Shops

ff613148254f7c5b97440420100abc56.jpeg