websize-lanceringtodaydutyfreeschipholamsterdam2025-06-30byleroybeesemer-leroybeesemer.nl-93.jpg Foto: Schiphol.

Samenwerking brengt nieuw winkelconcept naar Schiphol

SCHIPHOL – De eerder dit jaar aangekondigde samenwerking tussen Amsterdam Schiphol Airport en Lagardère Travel Retail heeft de grootste winkel op de luchthaven opgeleverd. In Lounge 1 is de 1500 m² grote flagshipstore van het nieuwe retailconcept ‘Today Duty Free’ geopend.

“Samen met onze partners op Schiphol zijn we trots dat we dit eerste hoofdstuk van het vernieuwingsprogramma volgens planning hebben opgeleverd”, zegt Lucio Rossetto, coo Europe van Lagardère Travel Retail. “De opening van Today Duty Free is een mijlpaal in onze gezamenlijke ambitie om de travel retail-beleving naar een hoger niveau te tillen. Deze flagshipstore is een tastbaar bewijs van de kracht en kwaliteit van onze samenwerking en biedt nieuwe mogelijkheden voor merkzichtbaarheid op de luchthaven. We zijn verheugd om bij te dragen aan dit belangrijke moment voor Schiphol en kijken uit naar de toekomst.”

Overzichtelijk
De winkel is ingericht in zones die reizigers een goed overzicht bieden. Er zijn extra services zoals een tasting bar, self-checkouts en persoonlijk beauty-advies. Er werken meer dan 350 getrainde medewerkers, van beauty-adviseurs tot brand ambassadors. Persoonlijke aandacht staat centraal. Volgens de luchthaven liggen de prijzen gemiddeld 25% onder het niveau van Nederlandse retailers en aanzienlijk voordeliger dan reizigers eerder gewend waren op Schiphol.

Artikel gaat verder onder de foto ↓

websize-lanceringtodaydutyfreeschipholamsterdam2025-06-30byleroybeesemer-leroybeesemer.nl-67.jpg Persoonlijke aandacht staat centraal. Foto: Schiphol

“Met Today Duty Free zetten we een nieuwe standaard van winkelen voor mensen op reis via Schiphol. Reizigers krijgen de beste producten, de beste prijs en persoonlijke service. Door comfort, kwaliteit en voordeel te combineren in één eigentijdse winkel maken we het winkelen op Schiphol aantrekkelijker dan ooit”, aldus Arthur Reijnhart, director Schiphol Commercial.

Reizigers binnen Europa komen na de securitycheck in de vernieuwde en vergrote Lounge 1. De lounge is nu 24.000 m² en biedt straks plaats aan in totaal 5500 m² duty free-winkels, twintig procent van het totale retailoppervlak op de luchthaven.

Bron: Out.of.Home Shops