UTRECHT – Sophie Hofdijk is de nieuwe manager assortiment bij La Place. Haar komst betekent voor de Nederlandse foodserviceformule een verdere invulling aan haar toekomstbestendige koers, met de focus op een eigentijds en onderscheidend assortiment dat ook een jongere generatie aanspreekt.
Hofdijk brengt ervaring mee van onder meer Ahold, HelloFresh en Crisp, en krijgt als opdracht het culinaire erfgoed van La Place te vertalen naar een modern, duurzaam en verrassend aanbod.
Van finance naar food
Sophie begon haar carrière in financiële functies bij onder andere Beiersdorf en Ahold en maakte na een kookopleiding in Ierland de overstap naar food. Ze vervulde leidinggevende rollen bij HelloFresh en Crisp, waar ze zich specialiseerde in menuontwikkeling en assortimentsstrategie. Ook vertaalde ze klantdata naar concrete optimalisaties en procesverbeteringen.
“Sinds mijn overstap van finance naar food is mijn passie voor goed eten en klantbeleving de rode draad in mijn werk. In mijn nieuwe rol bij La Place komt alles samen: mijn liefde voor assortiment en smaak en mijn analytische blik. Ik kijk ernaar uit om samen met het team een assortiment te creëren dat jongere generaties verrast, inspireert én steeds weer laat terugkomen", aldus Hofdijk over haar nieuwe rol.
Nieuwe koers
La Place presenteerde dit voorjaar haar nieuwe koers: het merk bouwt voort op de waarden waarmee het groot is geworden en vertaalt die naar beloftes die aansluiten op de wensen van een nieuwe generatie. Duurzamer, gezonder én inclusiever.
“Met de komst van Sophie Hofdijk zetten we een belangrijke strategische stap in het realiseren van onze toekomstbestendige koers”, zegt Lucas van Schijndel, managing director bij La Place. “De komende jaren bouwen we verder aan La Place met een eigentijds, duurzaam en onderscheidend aanbod – voor zowel onze vaste gasten als nieuwe generaties.”
Bron: Out.of.Home Shops