The Foodspot wil meer snelwegpubliek

UTRECHT - Nu The Food Spot aan de A2 nabij Leidsche Rijn vier maanden is geopend, is het tijd om een tussenbalans op te maken. In de ogen van Floris Roord van Projectontwikkelaar TCN ligt het concept op koers, maar zijn er ook verbeterpunten. "De uitdaging is er om meer publiek van de snelweg te trekken."

Eelco Brandes |

Op grootste wijze werd het project op 29 mei dit jaar ingeluid. The Food Spot wil met eetgelegenheden, als Subway, New York Pizza, Wok To Go en enkele restaurants, op drie verdiepingen diverse doelgroepen uit de omgeving aanspreken, zoals automobilisten van de snelweg en bewoners en kantoorpersoneel uit Leidsche Rijn. Dat verloopt volgens Roord alleszins goed voor een volledig nieuw concept, maar er zijn zeker ook nog verbeterpunten. “Het concept van The Food Spot, met een grote concentratie horeca op een dergelijke plek, blijkt succesvol en leent zich voor herhaling. Toch trekken we nog te weinig klanten vanaf de snelweg. De ervaring van de huurders is dat dit aandeel op maximaal vijf tot tien procent ligt en dat kan dertig procent zijn. Daar ligt voor ons een uitdaging”, zegt Roord.

Hij is van mening dat er nog te weinig parkeervoorziening is en dat de zichtbaarheid vanaf de snelweg niet optimaal is. “Het is een must om bij de locatie voldoende zichtbaarheid vanaf de snelweg te hebben. We gaan er nu bij de gemeente op aan dringen om extra parkeerfaciliteiten te realiseren. Indien de traffic vanaf de snelweg achter blijft, dan zullen we bij de gemeente aandringen op een reclamemast.” Daarentegen is er ook een positieve tendens gesignaleerd van andere doelgroepen. “Zaterdag en zondag zit het tot de nok toe vol met families, terwijl we op een dekkingsgraad van zeventig procent rekenden.”

Lees meer over The Foodspot in de nieuwste editie van vakblad Out.of.Home Shops

bron: Out.of.Home Shops

dsc02253_large.jpg
dsc02253_large.jpg