DSCF3830.JPG Van Geloven gelooft in groei door een goede samenwerking. Foto: Gerard Kievits

Van Geloven: ‘We zijn trots op het verduurzamen van ons portfolio samen met onze partners’

TILBURG – Wederom twee mooie awards voor Van Geloven. Eduard The, senior key accountmanager out-of-home, en Silke van Dijck, marketing manager out-of-home, vertellen over hoe ze dat gedaan hebben en wat de plannen zijn om in de toekomst met ketensamenwerking en categorievisie kans te blijven maken.

Redactie |

Fabrikant: Van Geloven
Categorie: Snacks
Criteria: Winstgevendheid & Ondersteuning vanuit de fabrikant

Wat betekent deze erkenning voor jullie organisatie?
The: “Ook dit jaar zijn we enorm trots en blij met deze waardering vanuit onze handelspartners! Een mooi compliment voor al onze fantastische collega’s die zich hier dagelijks voor inzetten.”

Wat zijn volgens jullie de doorslaggevende factoren geweest voor deze overwinning?
Van Dijck: “Wij versterken het out-of-homekanaal met sterke merken, onderscheidende concepten en exclusieve samenwerkingen. Door in te spelen op trends rond gemak, duurzaamheid en beleving, creëren we samen met onze partners impactvolle snackmomenten. We ontwikkelen exclusieve merkconcepten die extra onderscheid en beleving toevoegen, en investeren in innovatie en renovatie van onze producten. Zo realiseren we samen structurele groei in het out-of-homekanaal.”

Welke elementen beschouwen jullie als onmisbaar voor langdurig en wederzijds succes?
The: “Langdurig succes realiseren we door nauwe ketensamenwerking met ondernemers, formules en groothandels. Het is een combinatie van sterke relaties met onze partners, de expertise van onze collega’s, krachtige merken en kwalitatieve producten.”

Hoe stimuleren jullie de groei of innovatie binnen jullie categorie?
Van Dijck: “Allereerst bieden we een uitgebalanceerd snackportfolio met producten die vooral heel erg lekker zijn. Wij geloven in de kracht van kwaliteit, de basis voor succes. Daarnaast spelen we in op klant- en consumentbehoeften en bieden we variatie, inspiratie en activatie op en rondom het punt van verkoop voor de diverse klantprofielen en het type locaties om snackmomenten nog leuker en gemakkelijker te maken.”

Wat maakt jullie aanpak richting groothandels en ondernemers zo effectief?
The: “Wij kiezen bewust voor distributie via de groothandel en zetten daarbij in op krachtige samenwerking. Wij helpen ondernemers en formules hun omzet en rendement duurzaam te vergroten. Ons out-of-hometeam is volledig ingericht op deze samenwerking. Op deze wijze waarborgen wij een efficiënte keten, versterken we onze partners en creëren we gezamenlijk groei en onderscheid in de markt.”

Hoe anticiperen jullie op de veranderingen in het koop- en consumptiegedrag in het out-of-homekanaal?
Van Dijck: “We houden alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten, analyseren trends, initiëren shopperonderzoeken en zetten (klant)data om in inzichten voor onze categorie en kanalen. Zo signaleren we kansen en kunnen we tijdig anticiperen op de veranderingen in de out-of-homeomgeving. Dit inzichtgedreven werken vertaalt zich in een aantal groeidrijvers waarop we onze innovatie- en activatieprogramma’s baseren, zodat we per kanaal en klant op een onderscheidende manier samen relevantie en waarde kunnen toevoegen.”

Wat staat er op de planning om de relatie met jullie partners nog beter te maken?
The: “We zijn het afgelopen jaar gestart met een vernieuwde categorievisie waarbij we als marktleider samen met onze partners nog meer waarde kunnen toevoegen binnen de verschillende kanalen. We geloven in groei door een goede samenwerking en na een veelbelovende start kijken we ernaar uit om dit met nog meer partners te kunnen oppakken. Vanuit een gezamenlijk commitment dragen we zorg voor een positieve ontwikkeling van onze categorie binnen de verschillende kanalen.”

Waar zijn jullie het meest trots op als je terugkijkt op het afgelopen jaar?
Van Dijck: “Op de voortzetting en uitbreiding van samenwerking zowel binnen onze teams als in de samenwerking met onze partners. Ook dit jaar blikken we terug op een aantal mooie successen zoals de sterke groei van ons Borrelmaatjes-concept met de Kaas Borrelmaatjes. Daarnaast zijn we trots op de behaalde successen in het verduurzamen van ons portfolio en staan er nog veel meer mooie ontwikkelingen op stapel.”