Anjola-cheers.jpg

Introducties

Fritz-kola lanceert Anjola: bio-limo met ananas en limoen

AMSTERDAM – Een combinatie van strandvakanties, een tropische smaak en duurzaamheid. Zo introduceert fritz-kola de biologische limonade Anjola, met ananas en limoen. Niet geheel toevallig precies wanneer het hier juist somberder wordt.

Redactie |

De biologische limonade heeft een bijzondere smaakcombinatie die nog niet eerder op de Nederlandse markt is verschenen. De drank bevat 20% vruchtensap, natuurlijk bruisend mineraalwater en suiker die afkomstig is van in de EU geteelde suikerbieten. Anjola is biologische en veganistisch en vrij van kunstmatige smaakstoffen, versterkers of stabilisatoren. Hierdoor kan de natuurlijke smaak van ananas en limoen uitblinken, stelt het persbericht. Anjola onderscheidt zich daarnaast door de fles, de geschiedenis en de inspanningen op het gebied van duurzaamheid.

Ontzag en fascinatie
De naam moet even worden uitgelegd. Anjola komt van de woorden ananas, de naam van oprichter Johannes en de Hawaïaanse dans hoela. Johannes is overigens zelf nooit in Hawaï geweest. Anjola werd gepatenteerd in 1952, in 2008 werd de productie stopgezet en in 2015 blies fritz-kola de traditionele frisdrank opnieuw leven in. Mirco Wolf Wiegert, oprichter en algemeen directeur van fritz-kulturgüter, zegt hierover: "De unieke geschiedenis en het ongebruikelijke recept van Anjola blijven ontzag en fascinatie opwekken. We willen de geschiedenis behouden en tegelijkertijd een succesvolle toekomst voor ons product garanderen. Anjola, meer dan 70 jaar oud, blijft nog steeds jong en inspirerend. Een authentiek meesterwerk dat eindelijk een tropische verfrissing kan bieden aan alle fritz-kola fans in Nederland."

Duurzaam en retro
Om een bijdrage te leveren aan een duurzamere wereld is Anjola verkrijgbaar in portieflessen van 0,2 en 0,33 liter. Zo wordt bewuste consumptie aangemoedigd. Daarnaast is de fles, die van glas is, tot 50 keer herbruikbaar. Het opvallende etiket is  gemaakt van linnenpapier voor een duurzame en retro look en feel.

Cocktails
De distributie van Anjola is vooralsnog gericht op horecagelegenheden en evenementen. Het is verkrijgbaar bij verschillende eetgelegenheden, strandclubs en cocktailbars. Juist hier wordt het smaakprofiel ook gebruikt voor het ontwikkelen van cocktails. 

Bron: Out.of.Home Shops