ZAANDAM – Albert Heijn heeft tijdens een presentatie van haar duurzaamheidsjaarverslag over 2022 aangekondigd te gaan experimenteren met true pricing bij 3 vestigingen. Het gaat om locaties in Zaandam, Groningen en Wageningen. Klanten kunnen hier vanaf 18 april een kop koffie kopen tegen de ‘true price’, oftewel: de normale winkelprijs plus sociale- en milieukosten in de hele keten.
Albert Heijn hoopt hiermee klanten meer bewust te maken van de ware prijs van levensmiddelen, vooralsnog gaat het alleen nog om koffie en (haver)melk. De Zaanse formule werkt voor dit experiment samen met de sociale onderneming True Price.
Ceo van de Zaanse keten Marit van Egmond bekent heel benieuwd te zijn wat dit gaat betekenen voor de verkoop van koffie. Kiezen klanten voor ‘gewone’ koffie, of zijn ze bereid de ware prijs te betalen? Klanten die kiezen voor de ware prijs dragen op meer manieren hun steentje bij, want het geld dat extra binnenkomt wordt geïnvesteerd in verbeterprojecten in de koffieketen.
Bron: Out.of.Home Shops