DE MEERN – Cateraars Albron en Hutten hebben de naam van het nieuwe moederbedrijf bekendgemaakt. Dat wordt Hutten Albron Impactmakers, afgekort Hai. De naam staat symbool voor de gelijkwaardige manier van samenwerken en de gedeelde ambitie: samen meer maatschappelijke impact maken.
Hutten werd eind vorig jaar overgenomen door Albron. Er werd toen besloten beide bedrijven naast elkaar te laten bestaan met daarboven een moederbedrijf. Dat is Hai geworden onder leiding van ceo Jan Willem Hilbron. “Beide organisaties ondernemen vanuit hun oorsprong met een sociale missie. Door het samengaan zijn we in aantal locaties de grootste foodserviceorganisatie van Nederland. Ik zeg ook wel eens: de grootste impactorganisatie van Nederland. Want de helft van wat we verdienen gaat naar onze eigenaar, een stichting. Dat investeren we vervolgens weer in de maatschappij”, aldus Hilbron.
Eigen identiteit
Beide merken blijven hun eigen identiteit behouden en vullen elkaar daarin goed aan. Albron is organisatorisch sterk, werkt slim en is goed in exploitatie van concepten en merken in de horeca- en leisurebranche. Hutten staat bekend om haar unieke, kwalitatieve en creatieve invulling van catering. Jan Willem Hilbron: “Juist dit verschil maakt de combinatie zo sterk. Beide merken zijn zó belangrijk voor het geheel van de organisatie, dat we ze als losse merken in de markt houden. Met de nieuwe naam Hai erboven als overkoepelende organisatie. Een naam waarin beide organisaties zich herkennen en waarmee we vooruit kunnen.”
Naast de merken Albron en Hutten blijven ook de andere sociale en duurzame merken bestaan, zoals Brownies&downieS, Smaakchef, Sign Language Coffee Bar en De Buurtboer. “Dat zijn echt onze parels", zegt Mark Hartmans, cso van Hai. “Stuk voor stuk initiatieven met een sterk eigen verhaal, die onder het dak van Hai samen nog meer kunnen betekenen.”
Bron: Out.of.Home Shops