Crisp x Sodexo 2.jpg Michiel Roodenburg, medeoprichter van Crisp en Sophia Cheung, head of Supply Management bij Sodexo Nederland. Foto: Crisp.

Crisp start samenwerkingen met Sodexo en Tommy Tomato

AMSTERDAM – Online supermarkt Crisp breidt haar activiteiten uit naar de foodservice. Het bedrijf is samenwerkingen gestart met cateraar Sodexo voor bedrijfslunches en Tommy Tomato, dat vegetarische schoollunches verzorgt.

Redactie |

“Naast consumenten kunnen nu ook bedrijven en instellingen gebruikmaken van ons leveranciersnetwerk”, zegt Michiel Roodenburg, medeoprichter van Crisp. “De vraag vanuit het bedrijfsleven groeit hard: onze omzet in bedrijfslunches binnen het mkb groeit met 50% per jaar. Dat is niet gek, want ongeveer een derde van ons eten wordt op het werk geconsumeerd, en een goede lunch is een serieuze arbeidsvoorwaarde. Dat lossen we nu, samen met Sodexo, op schaalbaar niveau op.”

Duurzaamheid
De samenwerking met Crisp past binnen de duurzaamheidsvisie van de cateraar. Daar staat lokaal en seizoensgebonden eten centraal voor het verlagen van de CO₂-uitstoot. In eerste instantie geven beide bedrijven vorm aan de samenwerking bij zes Sodexo-klanten die gebruik maken van het foodservice-merk Modern Recipe. Hier worden de producten die Crisp levert gebruikt in dagsalades, warme maaltijden en sandwiches.

Sophia Cheung, head of Supply Management bij Sodexo Nederland: “Crisp heeft een voor Nederland onderscheidend concept dat de kortst mogelijke route tussen boer en bord faciliteert. Door deze samenwerking geven we een stevige impuls aan onze duurzaamheidsambitie om in 2040 net zero te opereren. Bij het ontwikkelen van onze menu’s kijken we naar lokale beschikbaarheid en de seizoenen. Met Crisp kunnen we via de hyperlokale route inkopen en elektrisch vervoeren, waarmee we voedselkilometers en CO2-voetafdruk verminderen. Goed en duurzaam eten wordt voor bedrijven steeds relevanter. Onze klanten nemen zo verantwoordelijkheid voor de herkomst van ingrediënten.”

Schoollunches
De samenwerking met Tommy Tomato richt zich op schoollunches. Bij Crisp worden in de eigen productiekeuken een aantal vegetarische maaltijden bereid waarvan de receptuur door Tommy Tomato is ontwikkeld. Dat bedrijf bewaakt ook de voedingsnormen en verzorgt de distributie.

Bron: Out.of.Home Shops