Deli XL lanceert nieuwe website

EDE - Deli XL lanceerde dinsdag haar vernieuwde website waarmee het een belangrijke invulling geeft aan haar online ambities. Volgens de groothandel maakt de website de mogelijkheden en de beleving van internet in de consumentenwereld nu ook beschikbaar in foodservice.

Eelco Brandes |

Een website waarmee in de ogen van Dick Slootweg, algemeen directeur Deli XL, klanten makkelijker en sneller kunnen zoeken in het assortiment, en een webshop waarmee klanten efficiënter kunnen bestellen én aanbiedingen en inspirende tips krijgen die passen bij hun wensen. “We zien dat onze klanten steeds meer de behoefte hebben om hun zaken snel, makkelijk en efficiënt via internet te regelen. Daarom investeren we fors in een overzichtelijke en inspirerende website. Internet is voor Deli XL het primaire verkoop- en service kanaal waarmee we klanten op maat bedienen. En met onze nieuwe site kunnen we onze klanten de beste online foodservice bieden. Persoonlijker en relevanter dan je in een fysieke winkel ooit zal kunnen.”

Stapsgewijs
De nieuwe website biedt inzicht in het enorme assortiment van Deli XL via nieuwe rubrieken en productdetailpagina’s met afbeeldingen en uitgebreide productspecificaties. Stijn Hazen, programmamanager e-commerce: “Het vinden van producten wordt daarmee makkelijker, leuker en gaat een stuk efficiënter. Daarnaast hebben we de wijze van bestellen sterk verbeterd door middel van een nieuwe webshop. In de loop van dit jaar zetten we klanten stapsgewijs, op een zorgvuldige wijze, over naar deze nieuwe bestelfunctionaliteit.”

Persoonlijker
Deli XL zegt ervoor te hebben gekozen om met een toonaangevend e-commerce platform te werken die het mogelijk maakt om klanten gerichter en persoonlijker te kunnen benaderen. Én waarmee klanten zelf meer kunnen bepalen en regelen. Hazen: “De techniek die we nu inzetten voor de ontwikkeling van onze website, heeft zijn kracht al ruimschoots bewezen voor grote en bekende webwinkels. Door deze mogelijkheden nu in de foodservice toe te gaan passen, zet Deli XL een nieuwe norm voor wat betreft het klantgerichte gebruik van internet in de foodservice.”

Feedback
Inmiddels heeft een kleine groep klanten de afgelopen twee maanden ervaring opgedaan met de nieuwe manier van bestellen. Hazen: “Dankzij hun feedback hebben we nog een aantal verbeteringen kunnen doorvoeren. Wat overigens niet wil zeggen dat we nu ‘klaar’ zijn. De komende tijd gaan we de mogelijkheden van onze vernieuwde website en webshop verder uitnutten en de klantvraag, leveranciersaanbod en assortimentskeuze steeds beter op elkaar afstemmen. Hierdoor krijgt onze klant een steeds persoonlijkere homepage met informatie en aanbiedingen die bij zijn specifieke behoeften aansluit. Of dat nu noviteiten en inspirerende ideeën zijn of persoonlijk advies over eten en drinken en gastvrijheid.”

Bron: Out.of.Home Shops

deli-a840x630.jpg