AMSTELVEEN/ROTTERDAM – Euro Pizza Products en New York Pizza lanceren een integrale herziening van de supplychainplanning en sales & operations planning (S&OP). Hiermee zetten zij een nieuwe standaard in een steeds grilliger keten.
Euro Pizza Products is de productielocatie van New York Pizza en levert daarnaast hoogkwalitatieve pizzadeegproducten aan groothandels en horeca in heel Europa. Het groeitempo van deze zusterbedrijven, in combinatie met veranderlijke internationale leverketens en consumentenvoorkeuren, maken planning van inkoop, voorraad, verkoop en productie zeer complex. Om dit te managen zijn de bedrijven een samenwerking aangegaan met Remira, wereldwijd dienstverlener Integrated Business Planning (IBP), supplychainmanagement en S&OP.
End to End innovatie
Intelligente software en vernieuwende methodieken realiseren een geïntegreerde planningsoplossing die alle schakels in de keten omvat. Dit vergroot structureel de leverbetrouwbaarheid naar klanten door een duidelijke, datagedreven forecast, die direct gekoppeld wordt aan de operationele capaciteit. Het resultaat is een toekomstbestendige supplychain, die zorgt voor een hogere klanttevredenheid en omzet en verlaging van het werkkapitaal.
Uitdaging
Euro Pizza Products heeft als grote uitdaging dat de grondstoffenmarkten en leverketens steeds onvoorspelbaarder worden, terwijl de groei van de klanten in binnen- en buitenland doorgaat. Die combinatie vraagt om een planningsproces dat veel verder gaat dan traditionele methodes. Door datagedreven forecasting en integratie van inkoop-, voorraad- en productieplanning kan het bedrijf grip houden op de keten, leverbetrouwbaarheid waarborgen en tegelijkertijd de kosten beheersen.
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.