04_fritz-kola_Lifestyle.jpg

Fabrikanten

fritz-kola in actie voor een duurzamere toekomst

HAMBURG – Tijdens de Nationale Klimaatweek, die plaatsvindt van 30 oktober tot 5 november 2023, worden consumenten en organisaties aangemoedigd om in actie te komen voor een beter milieu. fritz-kola doet mee en deelt daarom haar recente duurzaamheidsupdate. De boodschap? Duurzaamheid en plezier gaan hand in hand.

Redactie |

Waar liggen de duurzaamheidsprioriteiten in de wereld van gearomatiseerde dranken? Volgens de Europese Sustainability Index blijkt dat voor deze groep oceanen en microplastics de meest dringende zorgen zijn, gevolgd door het gebrek aan veilig water en algemene watervervuiling. Consumenten verwachten van bedrijven in deze sector recyclebaar verpakkingsmateriaal, het elimineren van plastic verpakkingen en het promoten van hervulbare verpakkingen. 

Duurzame toekomst
Sinds de oprichting zet fritz-kola zich actief in voor duurzaamheid. De toewijding aan een duurzame toekomst wordt onderstreept door de volgende cijfers en feiten uit de duurzaamheidsupdate van de frisdrankproducent:

  • Het verminderen van directe en indirecte CO2-uitstoot. De eerste is al met 25% verminderd. fritz-kola streeft naar een reductie van 46% tegen 2030.
  • Het streven naar duurzaam, recyclebaar, gecertificeerd en plasticvrij reclamemateriaal. Sinds 2022 zijn onder andere krijtborden en kleding van fritz-kola 100% duurzaam.
  • De ambitieuze doelen voor 2025. In dat jaar moet 20% reductie van water-, warmte- en elektriciteitsgebruik per fles gerealiseerd zijn, net als het gebruik van 90% gecertificeerde biologische grondstoffen en 100% duurzame mobiliteit voor medewerkers. Ook streeft fritz-kola ernaar dat 95% van het reclamemateriaal duurzaam is.

Voortdurende toewijding
Ook de consument doet zijn stinkende best. De duurzame ambities zijn daar, maar het is vaak een hele uitdaging om deze in de praktijk te brengen. Of zoals fritz-kola het verwoordt: ‘De kloof tussen intentie en actie wordt deels beïnvloed door de belemmeringen die consumenten ervaren.’ fritz-kola speelt hier vaak een faciliterende rol in, bijvoorbeeld door ook initiatieven te implementeren die consumenten aanmoedigen om op laagdrempelige wijze in actie te komen. Zoals ‘Every bottle helps’, dat zich richt op statiegeldinzamelaars en dat in Nederland bekendstaat als de 'Doneerring' – nu al in 18 gemeenten. 

Fritz-kola besluit met de opmerking dat duurzaamheid geen kwestie van snel succes is, maar van voortdurende toewijding. 'Veel stappen zijn al gezet, maar er is meer werk aan de winkel‘, aldus de drankenfabrikant. 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops