photography-4450049_1920.jpg Foto: Pixabay

Heineken stopt met sponsoring Champions League

AMSTERDAM – Eind augustus 2027, als het sponsorcontract afloopt, stopt bierbrouwer Heineken met de sponsoring van de Champions League van de Europese voetbalorganisatie UEFA. De brouwer is dan dertig jaar verbonden geweest aan het voetbalkampioenschap.

Redactie |

Volgens een verklaring van Heineken is het een emotionele beslissing. Het zou volgens het bedrijf gaan om een strategische keuze. Het gaat zich richten op sponsoring “op platforms waar de uitgaven in verhouding staan ​​tot de waardecreatie, wat rendement op de investering garandeert”.

Passie
Heineken meldt verder dat het wel sponsor blijft van de Formule 1 en dat het een wereldwijde samenwerking heeft getekend met Premier Padel, dat op dit moment de snelst groeiende sport ter wereld is. “Twee belangrijke evenementen die onze passie om mensen samen te brengen in enkele van 's werelds grootste sporttoernooien zullen blijven onderstrepen. Bovendien onderzoeken we voortdurend nieuwe evenementen die vooruitstrevende elementen toevoegen die ons helpen betekenis en verschil te creëren op wereldwijde schaal”, aldus Heineken.

Bieding
Volgens sportwebsite The Athletic heeft concurrent AB InBev 200 miljoen euro per jaar geboden aan de UC3, de joint venture van de UEFA en de grootste Europese voetbalclubs, voor sponsoring van de Champions League. Het bod is gedaan voor een contract van zes jaar. Heineken betaalde voor de sponsoring 120 miljoen euro per jaar.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops