Fabrikanten

Hoofdrol voor Epke Zonderland in Campina-campagne

AMSTERDAM – FrieslandCampina zet topsporter en Olympisch kampioen Epke Zonderland in de schijnwerpers voor een nieuwe campagne. 

Willem-Paul de Mooij |

In de nieuwe campagne ‘Sterk met Campina’ moedigt Campina samen met Olympisch kampioen Epke Zonderland sportend Nederland aan om gezond te leven. Carola Boer, marketingdirecteur FrieslandCampina Nederland: “In onze nieuwe campagne ‘Sterk met Campina’ brengen we beweging en goede voeding samen. Zuivel bevat belangrijke voedingsstoffen waardoor het prima past in een gezond eetpatroon. Melk bijvoorbeeld levert proteïne, calcium en vitaminen B2 en B12 die je spieren en botten goed kunnen gebruiken.”

Onderzoek
FrieslandCampina deed in het kader van de campagne onderzoek naar sporten in Nederland. 9 miljoen Nederlanders sporten minimaal één keer per week. De meest favoriete sporten in Nederland zijn wandelen, fietsen en fitness. Nederlanders sporten het liefst aan het begin van de avond, één uur lang en vinden daarbij gezelligheid belangrijker dan winnen. Ook voeding speelt bij het sporten een belangrijke rol. Als snack direct na het sporten zijn fruit en zuivel favoriet, zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder 1.000 respondenten.

Deze campagne start op 17 maart en zal zichtbaar zijn op televisie, online, in printmedia en in de supermarkten.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

epke1-a900x525.jpg