NIEUWVEEN – De tijd van het jaar om te kijken welke producten en diensten na drie jaar nog succesvol zijn, is aangebroken. We hebben hierbij – helaas – nog steeds te maken met de gevolgen van de coronapandemie, die de out-of-homemarkt hard raakte. Dat is te merken aan het aantal nominaties dat wij op de redactie van Out.of.Home Shops hebben binnengekregen voor De Classique-award.
Fabrikanten hebben de afgelopen weken hun producten, geïntroduceerd in 2022, genomineerd voor deze verkiezing. Op die manier krijgen we een mooi overzicht van de producten die nog steeds op het schap staan én waar fabrikanten trots op zijn. Ze ondersteunen het product bijvoorbeeld nog met acties en communicatie richting klanten.
De lijst met genomineerden gaat naar de jury. Die bestaat uit inkopers en gerenommeerde ondernemers uit het buitenshuiskanaal. Zij gaan hun oordeel vellen over de producten. Waar letten ze dan specifiek op? De criteria voor deze award zijn: niet meer weg te denken, omzet/rendement en ondersteuning vanuit de fabrikant. Daarbij geldt dat het altijd om kwaliteit gaat en niet om kwantiteit.
Het aantal genomineerden voor De Classique-award 2022-2025 is, net als vorig jaar, niet heel groot vanwege Covid-19.
Wie de winnaars van De Classique zijn, maken we bekend in de novembereditie van Out.of.Home Shops.
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.