Horeca

La Place wil honderden vestigingen openen

VEGHEL - Jumbo kijkt tevreden terug op de eerste zes maanden van 2021, alleen dempen aanhoudende coronamaatregelen de omzet van La Place. De verkoop van de horecaformule in de eerste helft van dit jaar is € 13 miljoen, 60 procent minder dan dezelfde periode vorig jaar. De uitbreidingsmachine van de familie van Eerd raast echter door, Frits van Eerd meldt namelijk dat het hun ambitie is om komende jaren honderden nieuwe locaties te openen in binnen- en buitenland.

De omzetdaling is te wijten aan het feit dat de foodserviceformule afgelopen halfjaar grotendeels gesloten was vanwege de coronapandemie. De samenwerking met Vermaat Groep is naar eigen zeggen inmiddels succesvol opgestart en de verwachtingen over groei na corona zijn positief.

La Place
De periode van noodgedwongen sluiting is aangegrepen om de koers aan te scherpen en het bedrijf gereed te maken voor verdere groei. Daarvoor is een strategische samenwerking gesloten met Vermaat Groep, die de exploitatie van 44 La Place restaurants heeft overgenomen. Samen met Jumbo gaat Vermaat het restaurantconcept verder ontwikkelen. Jumbo blijft eigenaar van het La Place merk, zes eigen restaurants en vier stationslocaties. Ook blijft de supermarktketen verantwoordelijk voor de (inter)nationale franchiserelaties. Afgelopen maanden zijn vestigingen geopend of heropend in Kopenhagen en Leiderdorp.

La Place Express
Jumbo wil de gemaksformule La Place Express verder uitbreiden. Frits van Eerd, ceo van het bedrijf, zegt dat onder de expansie van de honderden nieuwe vestigingen, een fors aantal La Place Express winkels zitten: “Dit format sluit goed aan bij onze retailkennis en is bovenal een sterk antwoord op de groeiende vraag naar hoogwaardige, verse en gemakkelijke voeding en dranken voor onderweg of snelle consumptie ter plekke.”

Bron: Out.of.Home Shops

01-jumbo-city-visstraat-den-bosch-feestelijk-geopend-eigen-keuken-en-la-place-bakkerij-met-unieke-recepturen.jpg