bureauBeeld - PCG 0425 - 25.jpg Foto: Bureaubeeld

Lavazza Premium Coffee Experience op 267 Esso-locaties

ZUG – Tankshopuitbater EG Benelux brengt samen met koffieleverancier Premium Coffee Group het Lavazza Premium Coffee Experience-concept naar 267 Esso-tankstations in België, Nederland en Luxemburg.

Redactie |

Koffie is een van de belangrijkste producten voor tankshops. Goede koffie kan klanten naar binnentrekken in plaats van dat zij alleen binnenkomen om de brandstof af te rekenen. Met de introductie van het Lavazza-concept wordt er door de bedrijven een belangrijke stap gezet in de koffiebeleving op de Esso-tankstations. EG Benelux en Premium Coffee Group gaan een samenwerking aan van zes jaar om een hoogstaand koffieaanbod te realiseren.

Partners
Binnen het project zijn er nog een aantal partners actief. Franke Coffee Systems verzorgt samen met Hillewaert de professionele koffieapparatuur, installatie en serviceondersteuning. Bluespresso levert als distributeur van het Lavazza away-from-homekanaal in Nederland en België de koffie en Itab is verantwoordelijk voor het interieur.

Levensstijl
"Koffie brengt consumenten een moment van rust, zodat ze kunnen ontspannen en even kunnen opladen terwijl ze onderweg zijn. Koffie vertegenwoordigt steeds meer een levensstijl en consumenten verwachten die levensstijlervaring waar ze ook zijn. Bovendien verleidt het aanbieden van een premium koffie-ervaring consumenten om meer tijd door te brengen in het tankstation, waardoor de uitgaven in de shop stijgen. Met deze samenwerking zet EG Benelux een volgende stap in het aanbieden van de premiumkoffiebeleving aan consumenten in tankstations, het ondersteunen van een positieve merkbeleving en het verhogen van de shopinkomsten", zegt Sjoerd van den Dungen, coo en mede-eigenaar van Premium Coffee Group.

Bron: Out.of.Home Shops