Afbeelding1.png

Magioni en Danerolles officieel als B Corp gecertificeerd

AMSTELVEEN - Magioni en Danerolles zijn sinds kort officieel gecertificeerd als B Corporation (B Corp). Twee bedrijven, één missie: heerlijke producten maken die plezier brengen en bijdragen aan een positieve impact.

Redactie |

Daarmee sluiten beide merken zich aan bij een wereldwijde beweging van bedrijven die laten zien dat winst en maatschappelijke verantwoordelijkheid hand in hand kunnen gaan.  

BIA
Magioni en Danerolles behaalden samen een score van 83.3 punten in de B Impact Assessment (BIA). Het assessment wordt beheerst door B Lab, de non profit organisatie achter de certificering. De beoordeling vond plaats op vijf impactgebieden: bestuur, werknemers, gemeenschap, milieu en klanten. Piet DeCuypere, ceo van Magioni & Danerolles: “De B Corp-certificering is een belangrijke mijlpaal. Voor ons betekent het dat we niet alleen lekkere en kwalitatieve producten maken, maar dit ook doen met respect voor mens, milieu en maatschappij. We zijn trots op deze erkenning en blijven ons inzetten  om elke dag een stap duurzamer en socialer te worden.”

“We heten Magioni & Danerolles van harte welkom in de B Corp-community en wensen hen veel succes in de volgende stappen van hun duurzaamheidsambities”, aldus Tessa van  Soest, executive director B Lab Benelux.   

Samenwerking essentieel
Magioni en Danerolles hebben de afgelopen jaren belangrijke stappen gezet om hun milieu- en sociale impact te verbeteren. Dankzij Life Cycle Assessments kregen beide  merken beter inzicht in de impact van ingrediënten, verpakkingen en transport. Op basis daarvan zijn gerichte doelen opgesteld voor duurzamere productie, logistiek en  grondstoffen. Een essentieel onderdeel hiervan is de nauwe samenwerking met leveranciers en partners. Door deze partnerships verder te versterken, kunnen duurzame verbeteringen in de hele keten worden gerealiseerd.

Verdere stappen
In de komende periode richten Magioni en Danerolles zich op het verder ontwikkelen van hun Justice, Equity, Diversity & Inclusion (JEDI)-beleid, onder meer via jaarlijkse medewerkersurveys. En ze gaan zich richten op meer transparantie in de inkoop van ingrediënten. Dit is een van de elementen om aan de eisen van B Corp te voldoen. Beide bedrijven hebben hun maatschappelijke missie wettelijk vastgelegd en verplichten zij zich tot transparante rapportage over hun voortgang. Elke drie jaar moet een B Corp hercertificeren, zodat B Corps blijven verbeteren en hun positieve impact vergroten. Beide bedrijven maken nu deel uit van de  wereldwijde gemeenschap van 10.000 bedrijven die zijn gecertificeerd als B Corps.  

Over Danerolles & Magioni
Bij Danerolles en Magioni hebben we één missie: heerlijke producten maken die  vreugde brengen en tegelijkertijd bijdragen aan een betere wereld. Samen maken we  voedingsmiddelen die inspireren tot dagelijkse momenten van genot, terwijl  we zorg dragen voor mensen, de planeet en onze gemeenschappen. 

Danerolles – Vers deeg sinds 1974
Al meer dan 50 jaar brengt Danerolles gezinnen samen met croissantdeeg van hoge  kwaliteit. Als geliefd merk zijn we er trots op dat zo velen voor ons kiezen voor leuke  bakmomenten. Wij geloven dat het allemaal begint met eerlijke ingrediënten en  verantwoorde keuzes. Van inkoop tot transport blijven we onze impact op het milieu  verminderen om bakken voor iedereen duurzamer te maken.

Magioni—for the love of good food
Bij Magioni geloven we dat een gezondere levensstijl lekker, makkelijk en leuk moet zijn  – zonder compromissen. Het draait allemaal om het vinden van balans in het leven.  Daarom creëren we betere alternatieven voor comfortfood door groenten aan onze  recepten toe te voegen, waardoor de voedingswaarde verbetert terwijl de heerlijke  smaak blijft. We zetten ons in voor keuzes die beter zijn voor mens en planeet, zodat iedereen gemakkelijker kan genieten van voedsel dat lekker, voedzaam en verantwoord is.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops