McDonald’s breidt Meatless-assortiment verder uit.png

Horeca

McDonald’s krijgt vier meatless-producten in het assortiment

UTRECHT – McDonald’s wil het aanbod in meatless-producten met vier nieuwe opties uitbreiden. De Veggie Nuggets, gemaakt van jackfruit en de Veggie Chicken Honey Mustard Salad komen standaard in het assortiment. De McPlant Steakhouse is tijdelijk verkrijgbaar naast de reguliere McPlant. De Meatless McKroket, gemaakt van jackfruit, vervangt tijdelijk de McKroket.

 “Bij McDonald’s zijn we constant bezig met de ontwikkeling van het menu. We luisteren naar de wensen van onze gasten en nemen graag het voortouw binnen onze sector. Dit doen we door het aanbieden van verantwoorde keuzes, zoals fruit en groente in het Happy Meal, maar ook door het aanbrengen van meer variatie in het menu-aanbod. We weten echter dat onze gasten vaak vaste voorkeuren hebben. Met deze campagne en nieuwe introducties willen we hen uitdagen tóch eens een keer voor die onbekende, meatless optie te gaan”, aldus Dolly van den Akker, impact director bij McDonald’s Nederland.

Strategie
De introductie van de vier nieuwe meatless opties is onderdeel van de strategie van McDonald’s om variatie makkelijk en lekker te maken voor gasten. Sinds 1993 heeft de fastfoodketen plantaardige producten in het assortiment, onder andere de groenteburger. Daarna is het assortiment verder uitgebreid. De McPlant staat sinds 2022 vast op het menu. Voor zowel kip als rundvleesproducten kan de gast een vegetarisch alternatief kiezen.

Promotie
McDonald’s benadrukt met de uitbreiding in het plantaardig assortiment de mogelijkheid om eens iets nieuws te proberen. De campagne is zo ingericht dat de nadruk op een vleesloze optie komt te liggen en worden gepromoot. Op de menuborden zijn eerst de meatless opties en die met kip te zien, en daarna pas de rundvleesproducten. De nieuwe producten zijn vanaf dinsdag 5 september verkrijgbaar.

Bron: Out.of.Home Shops