Kwalitaria ziet vega aandeel groeien.png Foto: Kwalitaria

Horeca

Ook cafetaria’s zien aandeel vega groeien

VIANEN – Bij snackbars groeit de vraag naar vegetarisch nog steeds. Bij Kwalitaria groeit ook het vegetarische aanbod. In de ruim 135 vestigingen van de cafetariaformule kunnen klanten steeds meer kiezen voor vegetarisch als het gaat om burgers, snacks en frietspecials.

Redactie |

De keten is al jaren bezig met duurzaamheid. Zo wordt er Hollands rundvlees gebruikt, weidemelk, en zijn er samenwerkingen met Kipster en De Verspillingsfabriek. Daarnaast is er veel aandacht voor vegetarische producten. “We voegen niet zomaar producten toe aan ons assortiment omdat ze vegetarisch zijn”, benadrukt Rogier Janssen, die als franchisedirecteur nauw betrokken is bij de duurzaamheidsstrategie van FFC, het moederbedrijf van Kwalitaria. “Kwaliteit en smaak staan bij ons altijd voorop, dus we testen en proeven heel wat af. Bovendien werken we samen met erkende leveranciers, zoals Mora, De Vegetarische Slager, Like en Vivera.”

Vegataria
“Vorig jaar zijn er online ruim vijf keer zoveel vegetarische burgers besteld ten opzichte van het jaar ervoor. En ook op het gebied van vegetarische snacks zien we een mooie groei van ruim 30 procent”, vertelt Janssen. Daaruit valt af te leiden dat de vegetarische producten in de smaak vallen. De tijdelijke pop-upstore in Groningen, waar alleen plantaardige producten te koop waren, heeft het bedrijf veel kennis gebracht. “We hebben heel veel leuke reacties en positieve reviews ontvangen over Vegataria. Bovendien heeft het ons belangrijke en nuttige inzichten gegeven, wat ons zeker heeft aangemoedigd om het vegetarische assortiment te blijven aanbieden in onze vestigingen”, besluit Janssen.

Bron: Out.of.Home Shops