Maaike Klijberg (Nespresso).jpg

Nespresso Nederland heeft nieuwe marketing director

AMSTERDAM – Nespresso kreeg per 1 mei een nieuwe marketing director: Maaike Klijberg. Zij zal verantwoordelijk zijn voor de volledige marketingafdeling van Nespresso Nederland.

Redactie |

Klijberg bekleedde eerder al de functie van marketing director customer experience en werkte in de afgelopen zes jaar onder andere als marketing manager B2B en head of customer experience. Volgens het bedrijf heeft Klijberg een scherp oog voor klantbeleving, een sterk analytisch vermogen en een creatieve mindset en weet ze op deze manier strategie en uitvoering effectief te verbinden. Onder haar leiding zal Nespresso inzetten op het verbeteren van klantcontactmomenten en het verder opbouwen van merkloyaliteit.  De nieuwe marketing director was eerder werkzaam bij onder andere Coca-Cola en Granfood, wat haar een diepgaand begrip van merkstrategie en klantenbinding heeft opgeleverd, aldus Nespresso.

Gedreven, strategische leider
“Maaike is een gedreven en strategische leider met substantiële ervaring in het inzetten van data en inzichten om impactvolle, consistente merkervaringen te creëren. Haar energie, visie en leiderschap zijn een belangrijke drijvende kracht achter de voortdurende klantgerichte transformatie van Nespresso. Met deze benoeming onderstreept Nespresso het belang van geïntegreerde marketing en klantgericht leiderschap in een dynamische markt”, schrijft het bedrijf in hun persbericht.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops