thewanderer-04232.jpg Foto: Schiphol

Nieuwe cocktailhotspot op Schiphol

SCHIPHOL - Op Schiphol is een bijzondere, nieuwe bestemming te ontdekken: The Wanderer, een full-servicecocktailbar met ongeveer 240 zitplaatsen in Lounge 1. Hier kunnen reizigers de hele dag terecht voor drankjes en gerechten van over de hele wereld.

Kim Schoonman |

Het interieur van The Wanderer is naar eigen zeggen extravagant en surrealistisch, met verrassende elementen die zorgen voor een unieke setting zoals een art-decokroonluchter, een glanzende cocktailbar en vitrines vol souvenirs.
Het is meer dan een restaurant of bar, het is de woonkamer van ‘The Wanderer’, een zelf in te beelden karakter die zijn ervaringen en avonturen van over de hele wereld met reizigers deelt. Schiphol wil reizigers hiermee niet alleen gemak, maar ook inspiratie en beleving bieden.

Nieuwe smaken en momenten
Arthur Reijnhart, chief commercial officer Schiphol: “The Wanderer is een ervaring die reizigers verrast. Daarmee voegen we iets unieks toe aan Lounge 1. Het biedt een plek om te ontspannen, ontmoeten en genieten. Dit is precies de beleving die wij reizigers willen meegeven tijdens hun reis. We maken Schiphol zo tot een efficiënte, aantrekkelijke en inspirerende luchthaven.”
The Wanderer nodigt uit om nieuwe smaken en momenten te ontdekken. Naast een breed aanbod aan streetfoodgerechten en cocktails vinden reizigers er live dj-optredens, een photobooth en een vendingmachine met alcoholvrije cocktails to-go. De nieuwe hotspot is ontwikkeld in samenwerking met Avolta, wereldwijd marktleider in travel hospitality & retail, en de Dutch Cocktail Club, een groep creatieve jonge ondernemers.
“The Wanderer toont de toewijding van Avolta om luchthavens te transformeren in levendige, ervaringsgerichte bestemmingen. In samenwerking met onze partners Schiphol en de Dutch Cocktail Club brengen we onze passie voor gastvrijheid tot leven”, aldus de ceo Northern, Central and Eastern Europe bij Avolta, Walter Seib.

Vernieuwde Lounge 1
De opening van The Wanderer is een mijlpaal in de grootschalige vernieuwing van Lounge 1, het gebied waar reizigers verblijven na de securitycheck voor Europese vluchten. De lounge is uitgebreid en heeft in totaal 23 nieuwe retail- en horecaconcepten gekregen. Hiermee zet Schiphol een belangrijke stap in het verbeteren van de kwaliteit, variatie en beleving voor reizigers.

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.