ZEIST/ROTTERDAM - De KNVB en Coca-Cola in Nederland gaan een nieuw driejarig partnership aan. Na een korte onderbreking van de samenwerking slaan beide organisaties nu opnieuw de handen ineen.
Het wordt een partnerschap dat zich volledig richt op het versterken van de beleving voor Oranjefans.
Fans dichterbij
Binnen het partnership gaat Coca-Cola niet alleen aan de slag met het eigen merk, maar ook met haar merken Powerade en Chaudfontaine. Daarmee willen ze, samen met de KNVB, fans nog dichter bij hun team brengen rondom wedstrijden van het Nederlands elftal mannen en vrouwen, met piekmomenten tijdens de eindtoernooien voor mannen.
Campagnes
De activaties en campagnes richten zich op de momenten vóór, tijdens en na de wedstrijden, zowel voor de fanzones in en om het stadion, als via digitale campagnes voor supporters. Ook op de Nederlandse winkelvloer in het retail- en het buitenhuiskanaal draagt Coca-Cola bij aan de Oranje-beleving en een optimale fanervaring. In de komende tijd presenteren de KNVB en Coca-Cola de eerste plannen voor 2026.
“We zijn blij dat we Coca-Cola weer mogen verwelkomen als partner van de KNVB”, zegt Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB. “Coca-Cola is een merk dat wereldwijd verbonden is aan voetbal en fanbeleving. De komende jaren zetten we samen grote stappen om Oranjefans op nieuwe, verrassende manieren onderdeel te laten zijn van de magie rondom onze nationale teams. Daarbij zetten we specifiek in op digitale fanbeleving, met vernieuwende online activaties en sociale content die ook de jongere generatie supporters op een unieke manier aan Oranje verbinden.”
Coca-Cola in Nederland kijkt ook uit naar de hernieuwde samenwerking. “Voetbal brengt mensen samen. Dat begint bij de sport die zoveel energie brengt en het sluit perfect aan bij onze missie als merk”, zegt Jeroen van Vliet, vp & country director Coca-Cola Europacific Partners Nederland. “We zijn trots op dit hernieuwde partnership met de KNVB. We kunnen niet wachten om samen mooie ervaringen te creëren.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops