tgtg-02721.jpg

Horeca

NS breidt samenwerking met Too Good To Go uit

UTRECHT – StationsHuiskamer en Kiosk, twee formules van NS, sluiten zich per 11 september aan bij Too Good To Go. Via de app van de voedselverspillingsverminderaar kunnen reizigers en bezoekers vanaf die datum verrassingspakketten kopen van de twee horecaformules. Deze samenwerking is een volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling en duurzaamheid van de vervoerder.

Redactie |

De verrassingspakketten zullen worden gevuld met fruit, drank en snacks dat gedurende de reguliere openingstijden van de locaties niet is verkocht, maar nog wel goed zijn voor consumptie. Via de app van Too Good To Go worden de pakketten voor een gereduceerd tarief aangeboden. “Elke dag wordt er ontzettend veel voedsel verspild dat nog prima gegeten kan worden en dat is ontzettend zonde. Too Good To Go is een mooie manier om een deel van dit voedsel te redden en afval te verminderen. Ook hopen we onze klanten positief te verrassen met de inhoud van de Verrassingspakketten”, aldus Semih Turan, business developer bij NS.

Impact
"We zijn erg enthousiast om onze samenwerking met NS verder uit te bouwen en samen nog veel meer te doen tegen voedselverspilling. Dit partnerschap illustreert het ‘win-win-win’-mode van Too Good To Go. Elke maaltijd die op ons platform wordt aangeboden heeft een positieve impact op het milieu en helpt mensen voedsel te redden tegen een betaalbare prijs - ook onderweg”, zegt Geertje Zeegers, country director van de anti-voedselverspillingsapp.

Andere initiatieven van NS om afval op de stations te verminderen zijn bijvoorbeeld korting op een warme drank als de klant een herbruikbare beker gebruikt. Vorig jaar heeft de NS inleverautomaten geplaatst voor lege statiegeld blikjes en flesjes.

Bron: Out.of.Home Shops