Mars streeft naar groei van totale zoetwarencategorie | Out of Home Shops

Mars streeft naar groei van totale zoetwarencategorie

VEGHEL - Mars Nederland liet zich afgelopen jaar weer van zijn beste kant zien. De introductie van M&M’S® ijs en BE-KIND™ waren de hoogtepunten die de fabrikant kende. In het segment sports & leisure heeft Mars Nederland een Out.of.Home Award gewonnen voor de categorie snacks & zoetwaren.

Mars Nederland vindt het fantastisch om, net als vorig jaar, uitgeroepen te worden tot winnaar van deze award. “We zijn continu in gesprek met klanten om te begrijpen wie de shopper is en welke kansen er zijn in de categorie. Van daaruit zoeken we gezamenlijk naar gerichte oplossingen”, reageert Herman van Ark, sales manager Out of Home bij Mars Nederland, op het winnen van de award. “We willen onze handelspartners bedanken voor deze waardering en blijven onze uiterste best doen om deze award volgend jaar te prolongeren.”

Binnen het segment sports & leisure doet Mars Nederland er alles aan om de consument optimaal te kunnen bereiken. “We zijn een van de grondleggers van het concept Profkantine. Dit loyaliteitsprogramma voorziet sportkantines van advies op assortiment en presentatie met als doel het optimaliseren van de omzet en winstgevendheid van de kantine. Mars heeft een ervaren team van regionaal accountmanagers waarmee we lokaal in kunnen spelen op de wens van onze lokale klanten.”

Introducties
Hoogtepunten voor de fabrikant waren dit jaar bij uitstek de introducties van M&M’S® ijs en BE-KIND™. “De innovatie van M&M’S® ijs is met open armen ontvangen door onze klanten en heeft ook mooie introductieprijzen mogen ontvangen. Uit de rotatiecijfers blijkt dat de consument deze varianten erg waardeert.

Dat is goed om terug te zien. Een tweede hoogtepunt was de introductie van BE-KIND™. Vier heerlijke repen op basis van hele noten, fruit en kruiden. Het zijn verantwoorde, lekkere repen met een verhaal. Met deze producten spelen we echt in op de groter wordende vraag naar verantwoorde tussendoortjes”, legt Van Ark uit.

Perfect store
De kracht van Mars Nederland zit volgens de sales manager in het team van het bedrijf. “Voor Mars is de out-of-homebranche erg belangrijk. Er is een groot team van ervaren mensen elke dag bezig om de verschillende subkanalen binnen deze branche op de goede manier te benaderen. Het juiste assortiment op de juiste plek aanbieden in de outlet is daarbij zeker essentieel.

Hierbij kijken we verder dan alleen naar ons eigen assortiment, want ons uiteindelijke doel is om de totale snacks- en zoetwarencategorie te laten groeien. We werken sinds enkele jaren volgens de ‘perfect store strategie’. Daarbij geven we per subkanaal gericht advies over het optimale assortiment, de optimale presentatie en activatie.”

Beleving op locatie is eveneens een van de pijlers van Mars. “De consument zoekt naar beleving, zeker binnen het out-ofhomekanaal. Hier spelen we op in middels ons M&M’S® Colourworks-concept. De consument kan op die locaties zelf haar favoriete kleuren M&M’S® tappen.”

Bron: Out.of.Home Shops