Groothandels

Lekkerland groeit door in on the move

SON – LekkerLand Nederland is erin geslaagd om opnieuw te omzet te vergroten en nieuwe klanten binnen te halen. “De consument van vandaag wil onderweg kunnen genieten van verse en gevarieerde snacks. Met onze producten en concepten stellen we onze klanten in staat om aan deze vraag te voldoen, waardoor ze op de lange termijn kunnen groeien”, aldus Freek van Beek, Country Manager van Lekkerland Nederland.

Lisa van der Linden |

Door de consumententrends op het gebied van on-the-go-consumptie nauwlettend te volgen en deze te vertalen naar oplossingen voor zijn klanten heeft Lekkerland de omzet verhoogd. De omzet bedroeg vorig jaar 2.4835 miljard euro , een stijging van 3,5 procent ten opzichte van de 2.4000 miljard euro in 2017. Nederland is na Duitsland de tweede grootste markt van de Lekkerland Groep.

Foodserviceoplossing
Lekkerland verstevigde naar eigen zeggen zijn positie in 2018 als aanbieders van oplossingen en producten voor on-the-go-consumptie. Door het aanbieden van eenvoudig in te voeren snackconcepten en een assortiment dat voldoet aan de vraag van de consument van nu, laat het bedrijf de klanten profiteren van de groeiende vraag naar snacks en dranken voor onderweg. Vorig jaar introduceerde Lekkerland snackconcepten voor nacho’s, pizza en wokspecialiteiten, en Smart Choice: een speciaal assortiment bestaande uit gezonde snacks en biologische producten. “Onze foodserviceoplossingen op maat vormen een perfect voorbeeld van de wijze waarop we invulling geven aan onze visie om “Your most convenient partner” voor onze klanten te worden”, licht Freek van Beek toe.

Lean & Green Star
In 2018 werd aan Lekkerland Nederland een derde Lean & Green Star toegekend voor het efficiënte beheer van zijn wagenpark. Tot dusver hebben slechts zes bedrijven in Nederland een derde ster ontvangen. Daarnaast wordt op dit moment in Amsterdam het prototype getest van een elektrische bestelwagen voor het bevoorraden van klanten. De test is één van de maatregelen van Lekkerland Nederland om het laatste stukje distributie in de binnensteden te verbeteren.

Bron: Out.of.Home Shops

lekkerlandaangeleverd.jpg