WIJCHEN - Kruidenier Horeca beslist komende woensdag onder welke naam de cafetariaformule Foodstar verder door het leven gaat. Dat kan nog steeds zijn onder de naam Foodstar, maar ook een andere naam met compleet nieuw logo behoort tot de mogelijkheden.
Zeker is wel, aldus formulemanager Hans van Engelen, dat de kleine cafetariaketen zich vooruitstrevend en een tikkeltje eigenwijs wil gaan profileren. Valt de keuze op de oude naam Foodstar, dan wordt dit drie jaar oude concept uit de mottenballen gehaald en van een grondige opknapbeurt voorzien.
De nieuwe formule wordt naar verwachting vanaf maart geleidelijk aan in de markt gezet. Momenteel zijn 28 ondernemers bij het Foodstar-concept aangesloten, grotendeels in de regio Nijmegen, maar ook in de Randstad. Van Engelen denkt dat circa 20 van de 28 franchisers mee zullen liften op het nieuwe concept. Bedoeling is om eind 2012 weer op 30 cafetaria’s te zitten, waarna Kruidenier inzet op een groei van tien à vijftien ondernemers per jaar.
Meer in Out.of.Home Shops van januari. Een abonnement aanvragen op de papieren editie (à 169 euro per jaar) kan hier.
Bron: Out.of.Home Shops