Horeca

Zeven nieuwe dagattracties tekenen Gezond Uit

DEN HAAG – Zeven nieuwe dagattracties hebben de ambitie van Gezond Uit ondertekend. Met dit initiatief werkt Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) samen met pretparken aan een gezonder voedingsaanbod tijdens een dagje uit.

De organisaties die hebben getekend zijn Artis, Madurodam, het Openluchtmuseum, Rijksmuseum Boerhaave, Dinoland, Steinerbos en Ballorig. Dit ondanks alle maatregelen en onzekerheden rondom de coronacrisis. Er zijn na de zeven toevoegingen in totaal achttien dagattracties aangesloten bij Gezond Uit. De pretparken committeren zich toe te werken naar een steeds gezonder en duurzamer aanbod eten en drinken. Hiervoor is de Richtlijn Eetomgevingen van het Voedingscentrum de basis.

Tijd
Voor bijvoorbeeld Madurodam hebben de coronamaatregelen juist positief effect gehad op het assortiment eten en drinken. “Door het sluiten van onze poorten tijdens de lockdown hebben we tijd gehad om ons voedingsaanbod kritisch onder de loep te nemen”, vertelt Jan-Willem Mulder, horecamanager bij Madurodam. “We hebben onder andere ons vegetarisch aanbod uitgebreid en we voegen geen zout meer toe aan de friet.”

Doel
Gezond Uit is een onderdeel van JOGG. De organisatie vindt het belangrijk dat de jeugd ook tijdens een dagje uit gezond eet en drinkt. Daarom werken zij samen met dagattracties aan een gezonder voedingsaanbod, om invulling te geven aan het Nationaal Preventieakkoord. Het doel is dat eind 2025 minimaal honderd pretparken zijn aangesloten bij Gezond Uit.

Bron: Out.of.Home Shops

jogg.png