Donna Italia wint De Classique: ‘Wij leveren niet alleen een pizza margherita, maar een full service, inclusief steenovens’

HOOFDDORP - De Pizza Margherita van Donna Italia is al drie jaar succesvol op de markt en wint De Classique, tot grote vreugde van het bedrijf. “We voelen ons enorm vereerd met deze prijs. Het is voor ons een bevestiging dat we kwaliteit leveren en ons product als onmisbaar wordt beschouwd.”

Product: Pizza Margherita
Fabrikant: Donna Italia

Aan het woord is Lisanne Sieburgh, brand manager bij Donna Italia. Over het succes van de pizza vertelt zij dat het bedrijf constant kansen blijft zien in de hedendaagse trends en veranderingen in het huidige horecalandschap. “Wij leveren natuurlijk niet alleen een pizza margherita, maar een full service, inclusief steenovens. We geloven dat dit concept aansluit bij die trends. Het vereist geen getraind personeel en toch kan de gebruiker in korte tijd een hoog volume draaien. Fijn voor de afnemer is dat wij geen grote investering van hen vragen. Zo is het een laagdrempelige samenwerking. Dat is volgens ons de verklaring dat dit product het al drie jaar goed doet in de foodservice.”

Team met talent
Het pizzabedrijf gelooft in het belang van investeren in jong talent. En dat loont. Het frisse,  enthousiaste team zorgt ervoor dat het contact efficiënt én persoonlijk is. Sieburgh: “Dat we al jaren meedraaien is ook te danken aan de investeringen die we in ons personeel steken. De positieve ervaringen die klanten hebben met onze mensen en full-servicebelofte, zorgen voor goede mond-tot-mondreclame en dat is natuurlijk de beste vorm van promotie.” Als het gaat om ondersteuning bij dit product, kan Sieburgh kort zijn: er is vrijwel geen ondersteuning nodig, maar áls het nodig is, bieden ze die op alle vlakken. “Opschalen voor events, promotiematerialen, gepersonaliseerde menukaarten of gewoon een gratis onderhoudsbeurt; het hoort allemaal bij ons pakket. Ondersteuning bieden we verder in de vorm van inspiratie. Onze receptenpagina is dan ook de meest bezochte pagina van onze website.” Sieburgh ziet nog een aantal kansen die Donna Italia de komende jaren intensiever wil benutten.

“Dan denk ik bijvoorbeeld aan hotels, die het lastig vinden om steeds pizzabezorgers op de stoep te hebben. Ons concept leent zich heel goed voor dit segment, omdat het kan worden opgenomen in de roomservice. Zo bedienen zij een gast en lossen wij het probleem van de pizzabezorgers op. Dat is wat we bij Donna Italia graag doen: de samenwerking voor iedere partij een succes laten zijn.”

Juryrapport:
“De pizza’s van Donna Italia zijn een goede toevoeging in ons assortiment voor allerhande ondernemers. Of de pizza’s nou op festivals of in restaurants worden gemaakt, ze zijn altijd van goede kwaliteit en erg smaakvol.”