Loetje: ‘Wij zijn klaar voor 1,5 meter afstand in de horeca’

(CORONANIEUWS) AMSTELVEEN - Biefstukrestaurant Loetje komt naar eigen zeggen goed voorbereid voor de dag als straks de horeca voorzichtig aan weer open mag. Na de sluiting van alle vestigingen na uitbraak van de coronacrisis is het bedrijf direct begonnen met het nemen van vele maatregelen om de vereiste 1,5 meter afstand te bewaren.

Het bedrijf heeft een testlocatie opgebouwd in het filiaal in Breukelen. Met de maatregelen die in dit filiaal zijn ontwikkeld zegt het restaurant weer open te kunnen zodra de richtlijnen voor de horeca vanuit het kabinet versoepeld worden.

Tafelopstelling
Dat begint al bij de entree waar de gasten worden ontvangen aan de desk waar een speciale plexiglazen tussenwand is geplaatst.

Bij binnenkomst zien gasten een nieuwe opstelling van de tafels. Door de ruimere tussenafstand is het makkelijk om overal 1,5 meter ruimte te behouden in het restaurant. Daarnaast staan aan alle tafels bijzettafels neergezet. In de nieuwe situatie serveert de bediening het eten en drinken op deze extra tafel. De gast pakt vervolgens de bestelling van deze tafel af zodra de bediening een stap naar achteren zet, om zo ook de ruimte te kunnen bewaren. De bediening gaat alleen via speciale looproutes in de restaurants.

Linten
Ook in de keukens zijn voorzorgmaatregelen genomen. Zo is er een duidelijke verdeling per partie, afgezet met rood/wit lint, waarin rekening is gehouden met de 1,5 meter en waarin de koks werkzaam zijn. Zodra gerechten klaar zijn worden deze niet meer op de pas gezet, maar met een kar naar voren gereden. Via oortjes wordt met de bediening gecommuniceerd zodra de kar klaar staat. In de keukens gelden verder dezelfde strikte veiligheidsvoorschriften als altijd.

Training
Alle medewerkers van Loetje zullen voorlopig handschoenen dragen en volgen de hygiënemaatregelen. Ze worden hiervoor extra getraind. De filiaalmanager ziet er op toe dat alle medewerkers en gasten de richtlijnen volgen.

Gasten worden met stickers op de vloer en andere communicatie in het filiaal geattendeerd op de nieuwe richtlijnen. Een begeleider bij de toiletten en een portier bij de voordeur worden ingezet om gasten te helpen. Na afloop van het bezoek aan Loetje betalen gasten met contactloos.

Bron: Out.of.Home.Shops