Maza wint De Classique: ‘Maza wil bijdragen aan verminderen zout in voeding’

ZAANDAM - Maza, producent van mediterrane gerechten, is blij met de waardering die ze krijgt voor het product Hoemoes Less Salt, in de vorm van De Classique. Van de nog bestaande producten uit 2016 in de categorie gekoelde spreads kreeg het de hoogste beoordeling.

Product: Hoemoes Less Salt
Fabrikant: Maza

Wat doet Maza zoal om ervoor te zorgen dat het onmisbaar is voor het out-of-homekanaal? Account manager Out of Home Robert Brandt geeft aan dat het bedrijf al langere tijd bezig is om hoogwaardige en smaakvolle producten op de markt te brengen, waarbij continu wordt gelet op de balans tussen smaak en zoutreductie. Daarbij kijkt het bedrijf continu naar foodtrends om actueel te blijven en werken ze aan zout- en suikerreductie in hun producten.

Bij Maza willen ze het eten van minder zout in een evenwichtig voedingspatroon nog gemakkelijker maken. Daarom introduceerde de producent Hoemoes Less Salt, waar significant minder zout in zit. Het winnende product presteert al drie jaar goed. “Dit komt omdat er net als binnen retail steeds meer klanten binnen de foodservice, zoals cateraars, hotels en restaurants, inspringen op de toenemende vraag naar smaakvolle producten die minder zout bevatten”, geeft Brandt aan.

Om de eerste drie cruciale jaren te overleven heeft Maza als fabrikant goed nagedacht over het product. “Wij zijn bij de introductie niet over één nacht ijs gegaan; we hebben gedegen onderzoek uitgevoerd waarbij smaak het allerbelangrijkste uitgangspunt was. Eerst hebben we het product in onze eigen restaurants in Foodhallen Amsterdam en Stadshart Amstelveen getest om het daarna op de markt te brengen. Het vervolgens uitleveren van een continue kwaliteit is bij Maza de standaard”, aldus Brandt. “We zijn een groeiend merk dat gelukkig steeds meer wordt herkend en erkend. Dit sterkt ons in het idee dat we de juiste beslissingen nemen op het gebied van innovatie en in ons assortimentsaanbod. Naast de Hoemoes Less Salt hebben wij ook een Hoemoes Tomaat-Basilicum Less Salt op de markt gebracht.”

Bied de klant keuze
Als tip aan ondernemers geeft Brandt mee dat zij er verstandig aan doen de klant keuze te bieden: Hoemoes Less Salt aanbieden naast reguliere varianten en spreads, zoals Muhammara en Baba Anoesch.

Juryrapport:
“Met de minder zout-variant van Hoemoes speelt Maza in op de vraag vanuit de consument naar gezondere producten die minder zout en suiker bevatten. Met dit product stelt Maza de consumenten in staat om zelf de keuze te maken tussen de originele Hoemoes en de minder zoute variant.”

Bron: Out.of.Home Shops