Nestlé en Starbucks introduceren nieuw self-serve koffieconcept

AMSTELVEEN – Global Coffee Alliance brengt de eerste zelfbedieningskoffieautomaat van Starbucks op de markt die warme en koude dranken kan serveren, samen met zuivelvrije melkalternatieven. Global Coffee Alliance is in 2018 gevormd door Starbucks en Nestlé, om het wereldwijde bereik van Starbucks-merken buiten de eigen winkels te laten groeien.

Het nieuw ontworpen ‘self-serve’ koffieconcept is een onderdeel van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program. Dit programma wordt aangeboden via Nestlé Professional en ‘combineert de kracht en affiniteit van het merk Starbucks, met de distributie-expertise en het bereik van Nestlé Professional’. Het laatstgenoemde bedrijf is de zakelijke tak van Nestlé, en verzorgt koffie oplossingen voor die markt.

Honderden combinaties
Het concept biedt onder andere zes verschillende siropen, waaronder suikervrije en seizoensgebonden favorieten, twee espressobrandingen en een uitgebreid assortiment aan chocoladedranken. Met deze keuzemogelijkheden zijn er honderden verschillende combinaties mogelijk waaruit de consument kan kiezen. Al deze variaties zijn beschikbaar met één druk op de knop en worden uit een enkel uitgiftepunt geserveerd. Dit zorgt naar eigen zeggen voor een snelle en ultieme ervaring voor de gebruiker. De machine beschikt verder over een volledig digitaal display, waar specifieke berichten aan de koffiedrinker getoond en gewijzigd kunnen worden, afhankelijk van het tijdstip van de dag en het seizoen van het jaar. De organisatie heeft gekozen om het koffieconcept te ontwerpen in Starbucks-stijl, vanwege de duidelijke merkherkenning bij de consument.

Duurzaamheid
Bij het ontwerp van de automaat is rekening gehouden met duurzaamheid, daarom bestaat het uit Forest Stewardship Council (FSC) gecertificeerd hout, PETG plastic en natuurlijke recyclebare metalen. Alle koffie die wordt gebruikt in het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program is voor 99 procent ethisch ingekocht en gecontroleerd.

Waar en wanneer
De automaten zijn vanaf dit jaar te vinden in een beperkt aantal landen in heel Europa. Er zijn plannen om dit verder uit te breiden. De eerste nieuwkomers staan in Shell-stations door heel Nederland.

Bron: Out.of.Home Shops