Sligro publiceert Q3-cijfers: kleine omzetstijging

VEGHEL – Sligro Food Group sluit het derde kwartaal af met een autonome omzet die 1,8 procent hoger is dan vorig jaar. De omzet van de eerste drie kwartalen nam cumulatief af met 9,8 procent.

De groothandel ziet een stijging in de omzet en wijt deze aan het herstel in bijna alle klantsegmenten. Ze stellen dat de bedrijfscatering, evenementenbranche en zorg achter blijven, al is er stapsgewijs herstel te zien.

Tabak
Hoewel in 2020 de tabaksomzet sterk toenam, was er dit jaar een afname van 36 miljoen te zien. Dit wordt als gevolg van de gewijzigde wetgeving gezien. De omzetafname van tabak wordt gecompenseerd door overige klantsegmenten. De omzetontwikkeling wordt naar Sligro’s zeggen ook door het nieuwe platform van één bestelling, één levering en één factuur (in samenwerking met Heineken) verstrekt.

Coronacrisis
De groothandel verwacht dat wanneer de laatste beperkende maatregelen zijn opgeheven, de omzet weer in de buurt komt van voor de coronacrisis. Al zal de beperkte beschikbaarheid van mensen in distributie en transport en de verminderde beschikbaarheid van een aantal productcategorieën te markt blijven beïnvloeden. Sinds het tweede kwartaal maakt de grossier geen gebruik meer van de Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW) en zijn alle uitgestelde belastingen voldaan.

Vooruit kijken
Er worden geen concrete voorspellingen gedaan van de jaarresultaten. Op 5 januari 2022 wordt de jaaromzet gepubliceerd en op 3 februari de jaarcijfers. Volgens het bedrijf staan er voor de komende feestmaanden relatief weinig beperkingen te wachten. “Tijd om samen met onze klanten, collega’s en partners het jaar op een positieve manier af te sluiten en ons alvast voor te bereiden op een mooi 2022”, aldus Sligro.

Bron: Out.of.Home Shops