Awards - De Classique

Winnaar De Classique: ‘Asia sliders brengen burgers en sushi samen’

BOXTEL - De Asia Sliders van Salomon FoodWorld zijn in de prijzen gevallen. Remco Kerssens, head of Market International, kijkt terug op de introductie en vertelt hoe het product inspeelt op de trends in de out-of-homemarkt.

Redactie |

Wat is ervoor nodig om De Classique te winnen?
“Ik denk dat het belangrijk is dat een product goed aansluit bij een trend en juist niet inspeelt op een hype. Een trend is vaak actueel voor een langere periode en een hype kan al binnen een jaar voorbij zijn. Wij brengen jaarlijks innovaties op de markt en houden daarbij altijd de focus op de trends waarvan wij verwachten dat ze de komende jaren nog actueel blijven.”

Wat zijn de hoogtepunten van de afgelopen drie jaar met dit product?
“Ik kan mij nog heel goed herinneren dat een grote klant in de leisurebranche ons product in een televisiespecial liet zien, vlak voordat het werd geserveerd. Vol trots werd verteld dat men alle gerechtjes zelf had gemaakt met de keukenbrigade. Dat is precies wat wij willen! We voorzien de klanten van een premium convenienceproduct en richting de gasten kan worden gecommuniceerd dat het zelf is bereid. In de keuken hoeft het product alleen te worden ontdooid en afgemaakt met garnering.”

Wat is het onderscheidend vermogen van dit product?
“De Asia Sliders brengen twee grote trends samen in één product: burgers en sushi. We maken ze helemaal met de hand en gebruiken enkel en alleen verse en authentieke Aziatische ingrediënten. Wat deze productreeks zo uniek maakt, is dat de klant er weinig werk aan heeft en het toch kan personaliseren.”

Hoe hebben jullie de samenwerking met inkopers verbeterd de afgelopen jaren?
“We zoeken telkens de dialoog op en luisteren goed. De markt was vanwege COVID-19 erg turbulent en zeer uitdagend. Maar door nauw contact te blijven houden met onze klanten, nog beter te begrijpen waar hun uitdagingen en kansen liggen, waren wij in staat om ze nog oplossingen aan te reiken die goed aansloten bij hun behoeftes.”

Wat is jullie strategie om over drie jaar nog steeds met dit product te scoren?
“Wij denken dat dit product ook nog relevant is over een paar jaar. De eerder genoemde trends blijven naar verwachting de komende jaren nog zeer actueel.
Op dit moment leggen wij de laatste hand aan de introductie van onze innovaties voor 2022. In januari zullen die het daglicht zien. Ik kan er nu nog niet veel over zeggen, maar wat ik wel kan vertellen is dat ze aansluiten bij de veranderende eetgewoontes en enjoyment.”

Juryrapport:
Salomon FoodWorld speelt met de Asia Sliders perfect in op de vraag naar gemak.
Het is een handzaam, smaakvol en mooi alternatief in het snackassortiment.

Bron: Out.of.Home Shops

section1_page16_article46_1.jpg