Q8 naar Nederland

AMSTERDAM - De staatsoliemaatschappij van Koeweit gaat zijn Europese hoofdkantoor vestigen in Nederland. Tot nu toe worden de Europese zaken vanuit Koeweit geregeld. De maatschappij brengt haar producten onder de naam Q8 op de markt.

Redactie |

Het bedrijf heeft voor Nederland gekozen, omdat het dichter op de Europese markt wil opereren. "Nederland is olieland nummer één in Europa en heeft goede voorzieningen en een goede infrastructuur." Waar het nieuwe hoofdkantoor komt, is nog niet duidelijk. Het besluit daarover valt in het voorjaar. Ook is het nog onduidelijk hoeveel werkgelegenheid de komst van het hoofdkantoor oplevert.

Q8 heeft een marktaandeel van ongeveer 7 procent in Nederland, met 146 tankstations en een raffinaderij in Rotterdam.

Bron:

q8