Royaan maakt premium snacks van Van Dobben

NIEUWVEEN - Nu de fusie met Ad van Geloven niet doorgaat, gaat snackfabrikant Royaan inzetten op premium producten. Onder de bekende namen Van Dobben en Kwekkeboom zal een reeks andere snacks op de markt worden gezet.

Redactie |

Naast een hoofdrol voor de twee merkiconen Kwekkeboom en Van Dobben zal Royaan via co-creatie met klanten  producten ontwikkelen en produceren die beantwoorden aan diezelfde consumentenvraag. Het bedrijf kiest met de nieuwe strategie voor top-kwaliteit, smaak, zorg en aandacht in plaats van schaalvergroting.

Smaakvol
“Met onze nieuwe strategie gaan we heel bewust voor de bovenkant van de snackmarkt”, aldus Bart Bakker, ceo van Royaan Groep. “Er is een markt voor smaakvolle en eerlijke producten waar de consument voor wil betalen. Onze merken passen daar naadloos in met smaakvolle kwaliteitsproducten die voldoen aan de verwachtingen van een steeds groter wordende groep consumenten. Dat segment willen we laten groeien door samen met grossiers en klant-eindverbruikers (horeca, cafetaria, snackbars) in zowel de out-of-home markt als in de retail de premium snackmarkt verder te ontwikkelen.”

Soja
Royaan zal begin 2013 een eigen Smaakkeuken openen, waar samen met klanten en leveranciers de ideale ‘snackbeleving’ wordt gedefinieerd en producten in een co-creatie proces worden gemaakt. “Denk aan heerlijke en gezonde productconcepten op basis van soja, granen, groenten of kaas. Onze klanten kunnen op deze wijze veel beter dan nu inspelen op consumenten die bewust en gezond willen leven en in samenwerking met ons hun eigen assortiment aanpassen", aldus Bakker.

Bron: Out.of.Home Shops/FD/DFT

kwekkeboom_cafetaria_a840x630.jpg