DORDRECHT - Het is feest in Dordrecht! Selecta is opnieuw uitgeroepen tot winnaar van de Out.of.Home Awards in het segment on the move in de categorie warme dranken. Selecta biedt, als marktleider in Europa, koffieconcepten en oplossingen voor fris, snacks & fresh food voor onderweg, op kantoor en in de horeca.
“We zijn hartstikke trots. Selecta ziet het winnen van de Out. of.Home Award binnen dit segment als een mooie waardering. Twee jaar op rij de award binnenslepen is een bevestiging dat wij meedenken met onze klanten en ze weten te binden om nieuwe ideeën en concepten op te zetten”, zegt Erik Janssonius, sales director on the go.
De consument verwacht volgens hem binnen het on-the-movekanaal hoge kwaliteit en wil elke dag opnieuw worden verrast. “Per klant spelen wij anders in op de wensen van de klant en hun gasten. Zo hebben we samen met Shell acties ontwikkeld om meer beleving aan de categorie koffie te geven. Consumenten konden bijvoorbeeld koffietrainingen verdienen en kans maken op espressomachines voor thuis of een reis naar de koffieplantages in Brazilië. Bij Total was juist de aandacht meer gericht op het verhogen van de kwaliteit.”
Samenwerkingen
Selecta is binnen het on-the-movekanaal actief met sterke merken als Starbucks on the Go en Lavazza. “Daarnaast ontwikkelen we ook privatelabelconcepten. Dit doen we samen met onze partners, zoals Shell. Als koffiepartner werken we al jaren met hen samen voor koffie bij Deli2go en Deli by Shell”, legt Janssonius uit.
Hoogtepunten uit het afgelopen jaar liggen voor Selecta bij de samenwerkingen met haar partners. “Voor Shell hebben we bijna 100 niet-snelwegstations mogen voorzien van nieuwe concepten. Een voorbeeld daarvan is het upgraden van een traditionele bonenautomaat met topping naar bonenautomaten met verse melk.
“Daarnaast zijn we in 2018 een nauwe samenwerking aangegaan met de EG Group. Naast dat we alle Esso-stations voorzien hebben van Lavazza koffie, zijn we in november gestart met de transitie van Texaco. De koffiecategorie heeft daarbij een prominente plek gekregen in de shop met duidelijk POS-materiaal. Dat zal verder bijdragen aan de groei van de koffiecategorie.
“Ook op de niet-snelweglocaties krijgt de sales een boost door een nieuwe aanpak en strategie. Gezamenlijk hebben we de koffiecategorie binnen de EG Group verder geprofessionaliseerd en voorzien van een hogere constante kwaliteit”, vertelt Janssonius.
Koffieambassadeurs
Selecta heeft naar eigen zeggen een unieke aanpak als het gaat om de benadering van haar klanten. “Met onze koffieambassadeurs voeren we periodiek audits uit. Hierdoor zorgen we voor een constante kwaliteit en de consument weet dat koffie bij onze klanten altijd van hoog niveau is. Daarnaast volgen we de innovaties op de voet en implementeren we de nieuwste ontwikkelingen en trends bij onze klanten.
“Komend jaar zullen we ook weer aan de slag gaan met diverse innovaties en creatieve ideeën doorvoeren. Als partner zullen wij zowel onze klanten als hun gasten blijven verrassen. Deze uitdaging gaan we graag aan!”
Bron: Out.of.Home Shops