Naamloos.png

Horeca

The Ketchup Club verovert de supermarkt

AMSTERDAM – De sauzen van The Ketchup Club zullen hun intrede maken in de Nederlandse supermarkt. Vanaf volgende week is de ketchup in verschillende smaken verkrijgbaar bij Albert Heijn.

De ketchups van The Ketchup Club, dat voorheen bekend was als The Ketchup Project, werkt sinds 2016 aan het behoud van een gezonde, inclusieve en toekomstbestendige voedselketen. De productie van de ketchups helpt voorkomen dat 40% van de tomaten- en mango-oogst van meer dan 100 Keniaanse boeren verloren gaat. Het merk draagt hiermee bij aan een stabiel en beter inkomen voor de boeren.

De sauzen zijn beschikbaar in 3 smaken, ‘Pure Tomato’, ‘Chef’s Smokey’ en ‘Spicy Mango’, en zullen vanaf volgende week bij meer dan 700 filialen van Albert Heijn verkrijgbaar zijn. Grootverpakkingen voor gebruik in de horeca zijn beschikbaar bij de grotere horecazaken en groothandels.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops