ROTTERDAM – Bacardi gaat samen met platenlabel Top Notch, dat het dertigjarig jubileum viert, twee klassiekers opnieuw uitbrengen. De twee songs uit de catalogus van het platenlabel krijgen een nieuw geluid en nieuwe interpretatie door artiesten van het label.
“Mensen verbinden door muziek is dat wat Bacardi en Top Notch met elkaar verbindt. Met deze samenwerking vieren we met The Sound of Rum niet alleen drie decennia aan muzikale creativiteit, maar brengen we een ode aan vakmanschap”, zegt Shari Hubeek, coo bij Top Notch.
Samenwerking
Rapper en zanger Frenna gaat samen met DJ NEMS een van zijn eigen hits in een nieuw jasje steken. Rapper Sef gaat ook een van zijn klassiekers een eigentijds geluid geven. Hij doet dat met hiphop-artiest Yung Felix. De artiesten doen dat met The Sound of Rum als verbindende kracht. De remixes verschijnen in december en januari op Spotify. Daarbij worden korte video’s getoond waarin de artiesten vertellen over het proces van The Sound of Rum.
“Al meer dan 160 jaar draait het bij Bacardi om vrijheid en zelfexpressie, om volledig jezelf te kunnen zijn en dat met de wereld te delen. Diezelfde energie vind je terug in de Nederlandse muziekscene”, vertelt Robin de Bruijn, brand director Bacardi. “Met The Sound of Rum x 30 jaar Top Notch wordt duidelijk dat sommige klassiekers, net zoals de Bacardi & Cola, nooit uit de tijd raken en bij elk seizoen passen, ze krijgen simpelweg een nieuw geluid.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops