Rotterdam – Unilever steekt veel geld en energie in haar onderzoekscentra. Een belangrijke nieuwe vinding is ijs dat minder snel smelt en armer is aan calorieën. Over niet al te lange tijd zou de consument weleens in een Magnum kunnen happen met tweederde minder calorieën.
In Azië en de VS likt men er al aan; ijs met minder calorieën, dat minder snel van het stokje smelt. Een speciaal nagemaakt eiwit, geteeld uit bakkersgist, is hiervoor verantwoordelijk. Binnenkort kunnen ook Europeanen zich aan de innovatieve ijsjes wagen, zegt R&D-topman Emmo Meijer. “We gaan ze ook op de Europese markt verkopen.”
Onderscheiden
Het alom geprezen maar ook met pakjes boter vergeleken Magnum-ijsje zou wel eens de eerste ijsvariant kunnen zijn die door Unilever aan innovatie wordt onderworpen. Een versnapering met tweederde minder calorieën kan in de nabije toekomst heel goed tot de mogelijkheden gaan behoren. De onderzoekscentra van Unilever, veertien wereldwijd, 37 regionaal, spelen een steeds belangrijke rol in het aftroeven van de concurrentie en huismerken. Om de prijsconcurrentie de baas te blijven is het voor A-merken zaak zich zoveel mogelijk te onderscheiden.
Bron: De Telegraaf