BREDA – Bierbrouwerij AB InBev heeft deze zomer een speciale aanbieding. In samenwerking met taxibedrijf Uber kunnen klanten korting krijgen op een ritje naar huis na een avondje uit.
Tijdens de campagne 'Als je drinkt, rijd je niet' kunnen klanten in diverse horecazaken en via social media een QR-code krijgen die maximaal 10 euro korting geeft op een rit met een Uber. De actie loopt van 2 juni tot en met 1 september. Hiermee willen beide bedrijven voorkomen dat mensen onder invloed achter het stuur stappen.
Verantwoord genieten
“Als brouwer van onder anderen Bud, Corona, Leffe en Tripel Karmeliet willen we mensen bij elkaar brengen om mooie momenten met elkaar te beleven in een cultuur van verantwoord genieten. Dit doen we niet alleen door te blijven investeren in onze alcoholvrije alternatieven, maar ook via acties zoals deze, want elke ervaring met bier moet een positieve zijn. Door samen te werken met Uber bieden we een concrete oplossing”, aldus Jasper Kessels, algemeen directeur van AB InBev Nederland.
Alternatieven
De nieuwe samenwerking is een van de initiatieven die wordt ingezet op gedragsverandering, het vergroten van bewustwording en het bieden van praktische oplossingen. Naast diverse samenwerkingen zoals deze met Uber, horen ook de alcoholvrije alternatieven hiertoe.
"Veiligheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. Met veiligheidsvoorzieningen in de app – zoals het delen van je rit met vrienden of familie en de selfiecheck die chauffeurs regelmatig moeten doen, zodat we zeker weten dat de juiste chauffeur achter het stuur zit – zorgen we ervoor dat mensen veilig thuiskomen, ook na een avondje uit," zegt Maurits Schönfeld, directeur Noord-Europa bij Uber. “Samen maken we het mensen makkelijk om verantwoord thuis te komen.”
Bron: Out.of.Home Shops